Tizennégyezer dolgozójának mond fel az anyaországban a világ harmadik legnagyobb autóipari beszállítója, a németországi ZF csoport. Az elektromos autókra való átállás buktatói egyre több márkát rántanak le a mélybe.
Szerző(k): Thurzó KatalinVon der Leyen bizottsági elnök új vitát kezdeményezett a belső égésű motorok 2035-ben történő, vitatott betiltásáról. Az autóipar most lehetőséget lát.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraSok szempontból egyáltalán nem tűnik reális elképzelésnek az uniós célkitűzés, miszerint 2035-től ne lehessen többé forgalomba helyezni belső égésű motor hajtotta gépjárműveket. Az szintén az európai márkák ellen dolgozik, hogy Kína a saját piacán, és összességében is igyekszik a konkurens gyártókat kiszorítani.
Szerző(k): Hercsel AdélAz elektromos autók töltéséhez szükséges infrastruktúra olyan foghíjas az Egyesült Államokban, hogy az EV-k tulajdonosainak majdnem fele, 46 százaléka fontolgatja, hogy visszatér a hagyományos, benzines járművekhez.
Szerző(k): Hercsel AdélA Nissan fokozatosan átáll a teljesen elektromos hajtású modellekre, a belső égésű motorok kivezetése eltérő ütemben történik majd a világ különböző pontjain.
Szerző(k): Vermes ÁdámA BMW leállította a belső égésű motorok gyártását müncheni gyárában, mostantól akkumulátort és hajtáslánc alkatrészeket fognak készíteni.
Szerző(k): Vermes ÁdámAz olasz vállalat szeretne Ferrari Purosangue-hoz hasonló, tisztán elektromos SUV-t piacra dobni. Azonban az amerikai elnökválasztás és az európai választások eredménye miatt változtathat a terveken.
Szerző(k): Zádori BenceFelülvizsgálná a belsőégésű motorok kitiltását az Európai parlament legnagyobb pártja.
Szerző(k): Sánta AndrásDrasztikusan emelkedtek az elektromos autók eladásai az elmúlt években, azonban korántsem annyira, mint azt a gyártók korábban remélték. Az Egyesült Államokban vannak már olyan autógyártók, akik elkezdtek kifordulni az elektromos autó projektek mögül.
Szerző(k): Lovas-Romváry András