Egyre népszerűbbek hazánkban is az elektromos autók, számuk már meghaladta a negyvenezret, ami szakemberek szerint nagy előrelépés.
Szerző(k): Varga CsengeAz olasz Iveco haszongépjármű-gyártó vállalat vezérigazgatója „ostobaságnak” nevezte a járművek károsanyag-kibocsátásának korlátozására tervezett Euro 7-es normát, amelyet 2025-től vezetnének be az Európai Unióban.
Szerző(k): Varga CsengeVlagyimir Putyin orosz elnök ellen elfogatóparancsot adott ki a Nemzetközi Büntetőbíróság, kínai kollégáját azonban ettől még nyugodtan fogadhatta Moszkvában. A Fed kamatot emelt, az összeomlott Credit Suisse-t pedig a UBS vette át. A hetet az uniós tagállamok vezetői Brüsszelben zárták, egy újabb csúcstalálkozón. Ezek voltak a hét legfontosabb külgazdasági és külpolitikai eseményei.
Szerző(k): EconomxNémetország és az Európai Unió szombaton bejelentette, hogy megegyezésre jutottak a kizárólag belső égésű (fosszilis üzemanyaggal működő) motorral hajtott autók jövőjével kapcsolatos vitájukban, ami lehetővé teszi az ilyen motorokkal felszerelt új járművek regisztrációját 2035 után is, de csak abban az esetben, ha klímasemleges üzemanyagot használnak.
Szerző(k): EconomxBár a hivatalos tervek szerint nem került volna szóba a belső égésű motorok gyártásának tiltása 2035-től, mégis ettől volt hangos az Európai Unió márciusi csúcstalálkozójának nyitónapja. Mellette szóba került azért az európai versenyképesség javítása és Ukrajna támogatása is.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennÚjra összegyűlnek Brüsszelben az Európai Unió tagállamainak állam- és kormányfői. Ezúttal energetikai, migrációs, háborús és versenyképességi témák szerepelnek a hivatalos napirendben, de szinte biztosan szóba kerül a belső égésű új autók eladására vonatkozó tiltás lazítása is.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennNémetország megakadályozza a környezetszennyező autók értékesítésének megszüntetését célzó intézkedés végleges jóváhagyását, és más országok is beszállhatnak a kezdeményezésbe. A cseh, a német és az olasz közlekedési miniszter hétfőn Brüsszelben hasonlóan gondolkodó kollégáival kíván találkozni, hogy kitalálják, hogyan lehetne megmenteni a belső égésű motorokat a 2035-ben bevezetendő uniós tilalomtól.
Szerző(k): Horváth Tibor