Hatályba lépnek csütörtökön a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) kivetett, 35,3 százalékig terjedő, öt évre szóló uniós vámok. Ezt az EU-ban szokásos 10 százalékos importvámon felül kell megfizetni az autókra.
Szerző(k): G. É.Míg 2021-ben még száz eladott új járműből csupán négy volt teljesen elektromos és plug-in hibrid, addig ez az arány tavaly 20-ra emelkedett az uniós országokban, valamint az Egyesült Királyság, Norvégia és Svájc piacain.
Szerző(k): Horváth TiborA BMW az Egyesült Államokban 9,4 százalékkal, Európában 7,5 százalékkal, Kínában pedig 4,2 százalékkal növelte eladásait.
Szerző(k): Horváth TiborArra keresik a választ, hogy a kínai akkumulátoros elektromos járművek részesülnek-e illegális támogatásban, és hogy ez a támogatás okozhat-e gazdasági kárt az uniós gyártóknak.
Szerző(k): Horváth Tibor