Erre csak következtetni lehet a Budapest-Belgrád vasútvonal építésére kötött szerb-kínai szerződésből, amelyet vélhetően a mienkhez hasonló minta alapján készítettek. Ráadásul annak tartalma megismerhető.
Szerző(k): G. É.Kis híján elkészült a Budapest-Belgrád vasútvonal, legalábbis a szerbiai oldalon. November végén megindulhat a személyforgalom: a vonat 70 perc alatt teszi meg a Belgrád és Szabadka közötti 180 kilométeres távot. Csakhogy Magyarországon messze nem megy ilyen olajozottan a projekt.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsA kínai vállalatok már 6400 milliárd forintnyi beruházást hajtanak végre hazánkban, ezek mintegy 25 ezer új munkahelyet hoznak létre közvetlenül.
Szerző(k): Horváth TiborEzúttal az áruszállítás lehetetlenül el.
Szerző(k): T. E.A miniszterelnök a Kalocsát Pakssal összekötő új híd avatóján arról is beszélt, hogy az ország legfontosabb stratégiai jellegű beruházásaiból kettő is ezen a környéken épül.
Szerző(k): Vermes ÁdámLázár János szerint a kínai-magyar kapcsolatok erősítése nem politikai rögtönzés alapján történik, hanem tudatos stratégia szerint halad előre.
Szerző(k): T. E.Az építési és közlekedési miniszter szerint ekkor már üzemelhet az új kínai Selyemút részeként a Budapest-Belgrád vasútvonal.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaMilyen veszélyei lehetnek annak, ha kínai hitelből valósulnak meg a magyarországi beruházások? Juthatunk-e Srí Lanka, vagy Montenegró sorsára?
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaKönnyen elképzelhető, hogy a Szerbiának most átadott, az Újvidék-Szabadka vonalra szánt, 200 kilométer per órás sebességre is képes kínai villamos motorvonatokat homologizálhatják a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszára. A Kína és Szerbia között megköttetett üzlet azért is jelentős, mert ez az első alkalom, hogy Kínában gyártott EMU-t (electric multiple unit) Európába exportálnak.
Szerző(k): Németh Tamás