Milyen veszélyei lehetnek annak, ha kínai hitelből valósulnak meg a magyarországi beruházások? Juthatunk-e Srí Lanka, vagy Montenegró sorsára?
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaKönnyen elképzelhető, hogy a Szerbiának most átadott, az Újvidék-Szabadka vonalra szánt, 200 kilométer per órás sebességre is képes kínai villamos motorvonatokat homologizálhatják a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszára. A Kína és Szerbia között megköttetett üzlet azért is jelentős, mert ez az első alkalom, hogy Kínában gyártott EMU-t (electric multiple unit) Európába exportálnak.
Szerző(k): Németh TamásAkik a Paks 2 és a Budapest-Belgrád vasút munkálataiban vesznek részt, családtagjaikkal együtt öt évig maradhatnának Magyarországon.
Szerző(k): T. E.Kína mára Magyarország legnagyobb Európán kívüli befektetőjévé és legfontosabb kereskedelmi partnerévé vált, pénzügyi kapcsolataink folyamatosan erősödnek – mondta a pénzügyminiszter.
Szerző(k): Horváth TiborNagy Márton a keleti és nyugati gazdaságok találkozási pontjává tenné hazánkat.
Szerző(k): T. E.A kínai cég sok országban csinált már ilyet, a rendszerei működnek is, de az EU-ban még nem dolgoztak, és nem tudni, hogy az EU-s szabványoknak megfelelően be tudják-e fejezni a magyarországi munkát.
Szerző(k): EconomxNagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter erről a világ egyik legnagyobb rendezvényén, a hatodik Kínai Nemzetközi Import Expón beszélt, Sanghajban. Előadásában hangsúlyozta, hogy Magyarország elutasítja a blokkosodást támogató politikákat, összekapcsolódásra törekszik nyugat és kelet között.
Szerző(k): EconomxTovább mélyült a gazdasági összefonódás a magyar és a kínai állam között: ezúttal az ázsiai állam hangoztatta a kapcsolat sikerességét odahaza.
Szerző(k): Zádori Bence