A BYD és a BMW magyarországi üzemei várhatóan 2025 második felében kezdhetik meg a termelést.
Szerző(k): H. A.Az akkumulátoros elektromos járművek piaci részesedésének csökkenése 2025-ben nagy valószínűséggel sokkal bonyolultabbá teszi az EU számára a szén-dioxid-kibocsátási célok elérését, tekintve, hogy a BEV-piaci részesedés és az értékesítése növelése szorosan kapcsolódik az előírt értékek betartásához.
Szerző(k): Kiffer AnnaEurópa harminc legnagyobb ipari centruma közé kerül ez a magyar város, ha minden valóra válik, amit a miniszter ígér.
Szerző(k): EconomxA világ vezető akkumulátorgyártója fontolóra vette, hogy az Egyesült Államokban épít üzemet. Egy feltétellel.
Szerző(k): Zádori BenceEgyre népszerűbb a kínai nyelv Szegeden. Az ázsiai közösség is egyre nagyobb, miután a BYD is ide települ.
Szerző(k): Z. B.A héten léptek életbe az EU-ban a kínai elektromos autókra kivetett vámok, a BYD ezért fontolóra vette a Reuters értesülései szerint, hogy Európa nagy részén leállítja a termelést és költséghatékonysági okokból Magyarországra költözteti európai központját.
Szerző(k): Zádori BenceFolytatódik a vesszőfutás, a magyar gazdaság meghatározó ágazatai, a járműgyártás és az akkumulátorgyártás visszaesése miatt a hazai ipar szeptemberben 7,2 százalékkal kisebb teljesítményre volt képes, mint egy évvel korábban.
Szerző(k): T. E.Alig két hónap alatt csaknem 200 ezerrel bővítette a foglalkoztatottak számát a kínai BYD, amely nemcsak autógyárat épít nálunk, hanem az európai központját is Magyarországra hozhatja Hollandiából.
Szerző(k): T. E.Nem lehet zöld átállásról beszélni megfelelő töltési infrastruktúra és megfizethető alapanyagok híján, nyilatkozta a BMW kormányzati ügyekért és üzleti kommunikációjáért felelős szóvivője az Economxnak. Ezen felül az EU szubvencióellenes intézkedései a kínai elektromos járművek ellen oda vezetnek, hogy a BMW-csoport magasabb importvámokat fizet, mint egyes kínai gyártók. A vállalat általános állaspontja szerint az Európai Unió irrealisztikus, karbonsemlegességet célzó előírásai tovább nehezítik az európai gyártók dolgát, akiknek mindeközben az olcsó kínai konkurenciával is fel kell venni a versenyt a hazai piacokon.
Szerző(k): Balatoni Lilla