Noha a német autóipari óriás egyelőre mégsem zár be gyárakat, ha mégis feleslegessé válik egy németországi üzem, arra már lenne egy vevő: Kína.
Szerző(k): T. E.Ha így muzsikál tovább az európai autógyártás, nem is nagyon lesz más opció. A vállalati igazgatótanácsokban láthatólag elaludtak és épp a megmentésre várnak. Nem mindenki ússza meg a kínai autók dömpingjét, sőt inkább az látható, hogy ki megy először csődbe.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsAz autóipari beszállítók elit ligájába lépne elő a Xinzhi Group egy több tízmilliárd forintos beruházásával, amellyel Hatvanban építené ki első európai gyártóbázisát.
Szerző(k): T. E.2025-ben számos jelentős ipari beruházás indul Magyarországon, köztük a BYD és a BMW is elindítja gyártókapacitását.
Szerző(k): T. E.A BYD februárban dobja piacra Európában az új Atto 2 kicsi, teljesen elektromos SUV-ját, fokozva a versenyt az európai elektromos autók piacán.
Szerző(k): H. A.A megelőző évhez képest 2024-ben 1,1 százalékkal csökkentek az Elon Musk vezette cég eladásai, míg a legnagyobb kínai riválisnál több mint 41 százalékos növekedést könyveltek el.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA hazánkban is egyre nagyobb lendülettel terjeszkedő kínai autógyártó óriás, a BYD tavaly összesen 4,25 millió személygépkocsira növelte az autóeladások számát.
Szerző(k): H. A.A BYD lendületesen terjeszkedik Magyarországon, három új márkakereskedéssel bővül a hálózat, miközben a szegedi gyár 2025 második felében már meg is kezdheti a termelést. Az új üzem több ezer munkahelyet teremt, a vállalat célja, hogy elkerülje az EU által Kínában gyártott járművekre kivetett vámokat. Bár a kínai autómárkák jelenléte hazánkban még korlátozott, a BYD dinamikus növekedésével és új beruházásaival hamarosan meghatározó szereplővé válhat a magyar piacon.
Szerző(k): Vermes ÁdámAz elektromos gépjárműveket gyártó BYD-létesítményt jövő márciusban tervezik üzembe helyezni Brazíliában. Ez lenne a kínai cég első ilyen gyára Ázsián kívül.
Szerző(k): V. G.