büntetővám

11.
17.
19:21
Megkezdi a termelés a szegedi BYD: ez lehet a nyitás dátuma

Megkezdi a termelés a szegedi BYD: ez lehet a nyitás dátuma

A BYD és a BMW magyarországi üzemei várhatóan 2025 második felében kezdhetik meg a termelést.

Szerző(k): H. A.
11.
04.
12:54
Tömegével veszi fel a dolgozókat a Szegeden építkező autógyár

Tömegével veszi fel a dolgozókat a Szegeden építkező autógyár

Alig két hónap alatt csaknem 200 ezerrel bővítette a foglalkoztatottak számát a kínai BYD, amely nemcsak autógyárat épít nálunk, hanem az európai központját is Magyarországra hozhatja Hollandiából.

Szerző(k): T. E.
11.
04.
07:11
Már a cseheknél lobbizik Kína, befektetéseket és energiát ígér

Már a cseheknél lobbizik Kína, befektetéseket és energiát ígér

Kína arra szeretné rávenni a cseh kormányt, hogy segítsen megoldani Peking EU-val szembeni, az elektromos járművekkel kapcsolatos vitáját.

Szerző(k): G. É.
11.
01.
13:17
Szakértő: ez várható, ha Trump vámokat zúdít a világra

Szakértő: ez várható, ha Trump vámokat zúdít a világra

Weiszmann Péter, az MBH részvényelemzője kifejtette, hogy véleménye szerint milyen hatással lenneaz Európai Unió gazdaságára, ha republikánus jelölt a kampányban beharangozott tarfiák bevezetése mellett döntene.

Szerző(k): Gulyas Ábel
10.
31.
20:39
BYD vs Tesla: megelőzte a kínai óriás az Elon Musk vezette céget

BYD vs Tesla: megelőzte a kínai óriás az Elon Musk vezette céget

Ugrásszerűen megnőttek a kínai elektromos autógyártó óriás, a BYD negyedéves bevételei, ami egyúttal azt is jelenti, hogy e téren megelőzte nagy amerikai riválisát, a Teslát.

Szerző(k): H. A.
10.
30.
07:49
Lefőtt a kávé a kínaiaknak: életbe lépett a példátlan szigor az EU-ban

Lefőtt a kávé a kínaiaknak: életbe lépett a példátlan szigor az EU-ban

Hatályba lépnek csütörtökön a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) kivetett, 35,3 százalékig terjedő, öt évre szóló uniós vámok. Ezt az EU-ban szokásos 10 százalékos importvámon felül kell megfizetni az autókra.

Szerző(k): G. É.
10.
20.
19:08
Elveheti-e egy magyar a kínaiak pénzét, vagy moralizálnia kell inkább?

Elveheti-e egy magyar a kínaiak pénzét, vagy moralizálnia kell inkább?

Kína és az Európai Unió - lehetőségek és veszélyek, ezzel a címmel szervezett egy nemzetközi konferenciát a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Eötvös József Kutatóközpont (EJKK) John Lukacs Intézete (JLI) és a Habsburg Ottó Alapítvány, amelyen három (majdnem teljesen) eltérő európai álláspontot is megismerhettünk, hiszen Christian Geinitz, a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) újságírója, Valérie Niquet, a Foundation pour la Recherce Stratégique vezető kutatója és Eszterhai Viktor, az NKE EJKK JLI tudományos munkatársa osztotta meg gondolatait a hallgatósággal. 

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
10.
18.
16:53
Nincs okunk az örömre, túl sok adósságot veszünk fel

Nincs okunk az örömre, túl sok adósságot veszünk fel

Ugyan az EKB csökkentette az alapkamatot, és Christine Lagarde, a szervezet elnöke is optimistábban tekint a gazdaság alakulására, azonban a Nemzetközi Valutaalap (IMF) vezetője szerint korai még az öröm.

Szerző(k): Zádori Bence
10.
15.
15:19
Belőtte európai árait, és nagyszabású terveket szövöget a kínai autógyártó

Belőtte európai árait, és nagyszabású terveket szövöget a kínai autógyártó

A német piacról hódítaná meg a kontinenst a Magyarországon is jelentős beruházást végrehajtó BYD.

Szerző(k): G. É.
10.
13.
21:56
A BYD célja az európai vásárlók megnyerése, de nem olcsó autókkal

A BYD célja az európai vásárlók megnyerése, de nem olcsó autókkal

A BYD ügyvezető alelnöke, Stella Li kifogásolta a Kínában gyártott elektromos autókra kivetett uniós vámokat. Mindennek szerinte végül a fogyasztók isszák meg a levét.

Szerző(k): H. A.