Felébresztik Csipkerózsika álmából a biztosítási piacot: a szektort harminc éves álmából kell felrázni, mondta Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Szerző(k): Koncsek RitaTalán még boldogok is lehetnénk, infláció alatti a díjemelkedés, ám ugyanakkor az idei első negyedévben mégis kilenc százalékkal emelkedett a normál használatú személyautók átlagos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási éves állománydíja az egy évvel korábbival összevetve – olvasható az MNB friss KGFB-indexében.
Szerző(k): Drávucz PéterFelveszik a villanyautók a versenyt a benzines autók átlagos kgfb-díjaival. Az idén alig több mint 50 ezer forint volt az elektromos személygépkocsik átlagos éves kötelező felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíja. A hagyományos meghajtású kocsik közül a benzinesek átlagdíja megközelítette a 48 ezer forintot, a dízeleké pedig meghaladta az 58 ezer forintot. A cascobiztosításokat nézve a villanyautók éves átlagdíja szintén nem sokkal marad el a benzinesekhez és a dízelesekhez képest.
Szerző(k): Varga CsengeA Magyar Nemzeti Bank vizsgálata nyomán összesen 150 millió forint bírságot rótt ki az Uniqa Biztosító Zrt.-re, többek között életbiztosítások értékesítését érintő hiányos ügyfél tájékoztatás, egyes termékek szerződési feltételei, gépjármű-kárrendezés, valamint az informatikai biztonság nem megfelelő volta miatt – áll a Napi.hu-nak eljuttatott jegybanki közleményben.
Szerző(k): Drávucz PéterA kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások átlagdíja március elején 52 322 forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 48 088 forinttal.
Szerző(k): Varga CsengeTöbb mint 3 százalékkal nőtt 2022-ben a személysérüléssel járó közúti balesetek száma. Az országon belül mindössze öt vármegyében javult csak a helyzet. A casco sem gyógyír minden balesetre.
Szerző(k): Horváth TiborRengeteg baleset történt az utakon a múlt évben és a gyorshajtás mellett az elsőbbségadás jelenti a legfőbb problémát. Kirívó baleseteknél még a casco sem fedezi a kárt, pedig a személyi sérüléseket okozó baleseteken kívül gyakoribb a koccanás, amely vagyoni kárt okoz.
Szerző(k): Varga CsengeHszi Csin-ping kínai vezető ugyan már búcsúzott Moszkvától, a háromnapos moszkvai látogatása miatt feje tetejére állt a moszkvai közlekedés. Többen inkább gyalog tették meg az utat és jobb híján szentségeltek.
Szerző(k): EconomxRengeteg méregdrága autó közlekedik ugyan az utcákon, közben pedig egyre látványosabban öregszik magyar autópark. Nagyjából nulla az esély arra, hogy ez egyhamar változzon. Pláne, hogy a többség számára a 10 évnél öregebb autó a realitás.
Szerző(k): Hegedűs Szabolcs