Újabb részletek derültek ki a kínai BYD beruházásról, amelyet a világ egyik vezető elektromos autógyártója tervez Szegedre.
Szerző(k): EconomxLegalább 5500 tonna acélt kell beépíteniük.
Szerző(k): Vermes ÁdámA Kúria megváltoztatta a Debreceni Törvényszék ítéletét, és megsemmisítette a katasztrófavédelmi hatóságnak a debreceni CATL-beruházásra kiadott engedélyét. A kínai akkumulátorgyár szerint viszont az ítélet nem befolyásolja az építkezést.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA munkálatok során közel 300 ezer köbméter anyagot fognak kitermelni, ebből 64 ezer köbméter humusz.
Szerző(k): Eisenkrammer Nóra„A gyártók egy olyan környezetbe érkeznek, ahol ellenségesen fogadják őket, mert az emberek nem biztosak abban, hogy az állam megvédi őket a profitorientált cégekkel szemben, ez folyamatos társadalmi feszültséget fog okozni, ennek hosszú távon nincs jövője” – magyarázta a környezetpolitikai szakértő az Economxnak az akkumulátoripar jelenlegi helyzete alapján. Összeállításunkból kiderül, hogy nemcsak párbeszédre, hanem előzetes tervezésre is szükség volna, de minden pótolható még.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) Munkahelyek az akkumulátoriparban című konferenciáján kiderült, úgy sikerült megalkotni hazánk akkumulátoripari stratégiáját, hogy a tervezők nem számoltak a magyar munkaerő-piaci sajátosságokkal. De akkor miért támogatja álláshelyenként több mint hatvannégy millió forinttal a magyar állam a betelepülő ázsiai akkumulátoripart?
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaAz már ismert, hogy a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) hazánk eddigi történelmének legnagyobb beruházását telepíti Debrecenbe, ugyanakkor a jövő iparának tartott akkumulátorgyártás hazai felfuttatása számos megválaszolandó és jogos kérdést vet fel, amire együtt kerestük a válaszokat a kínai óriás vezetésével.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA harmadik alkalommal megrendezett konferencia az akkumulátoripari vállalatok és szakemberek fontos éves találkozója, ahol a résztvevők a magyar akkumulátor-értéklánc fejlesztésére megfogalmazott, 2050-ig elérendő karbonsemlegességi célokat is megvitatják.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba