A Nestlé diósgyőri csokoládé üzemében az idén a karácsonyi szezonra közel kétezer tonna terméket állítottak elő, amely több mint 25 millió csokoládéfigurát jelent. A termelés volumene 11 százalékkal nőtt 2018 hasonló időszakához képest - közölte a vállalat az MTI érdeklődésére.
Szerző(k): Szabó DánielA marcipánspecialista Szamos új piacra tört be: táblás csokijaival a svájci Lindttel kel versenyre. A magyar csokigyártó rajtja jól sikerült, 100 ezer táblát adott el egy hónap alatt.
Szerző(k): Csernátony CsabaAz ezredforduló óta felgyorsult a felmelegedés Magyarországon. Kilenc évben is nőtt az átlaghőmérséklet, és a 2018-as volt a valaha volt legmelegebb év. De ezzel együtt más szélsőségek is megjelentek a hazai klímában, amit a mezőgazdaságban már éreznek az ágazati szereplők. Szerencsére a klímamodellek alapján még van esélye az emberiségnek, de ha nem változunk, akkor eltűnik a csokoládé is a méhekkel és a kukoricával együtt - derült ki a Magyar Édességgyártók Szövetségének szakkonferenciáján Ürge-Vorsatz Diána az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) mérsékléssel foglalkozó munkacsoportjának alelnökének előadásából.
Szerző(k): Szabó DánielHat pontot jelöltek ki az édességiparban az ágazati szereplők, amelyet kiemeltté tesznek a következő uniós támogatási ciklusban, valamint erősíteni akarják a beruházásokat a területen. Az agrárminisztérium szerint sem biztos, hogy a népegészségügyi termékadó (neta) a legjobb megoldás a fogyasztók segítésére, támogatják a teher felülvizsgálatát - mondta el Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár a Magyar Édességgyártók Szövetségének szakkonferenciáján.
Szerző(k): Szabó DánielÚj csokoládégyártó eljárással rukkolt elő a svájci Barry Callebaut cég, mely az egész kakaógyümölcsöt hasznosítja, és ezáltal nagyban csökkenti a megtermelt hulladékot a hagyományos csokigyártással szemben. A WholeFruitnak keresztelt új csokitípus ezen a héten az USA-ban már be is mutatkozik - számolt be az Mfor.hu a Guardian híre nyomán.
Szerző(k): Domokos LászlóA Nestlé idén tavasszal Európában is bevezeti a Japánban igen népszerű KitKat Matcha zöld teás változatot.
Szerző(k): Szepesi AnitaParadox a helyzet a kávé- és kakaóbabból készült termékek esetében: a piac árazza a termelői árak esését, de ettől még a fogyasztóknak nem lesz olcsóbb a vásárlás. A gyártók inkább lenyelik, amit megspórolnak, a fogyasztói árak nagy részét teljesen más tételek határozzák meg.
Szerző(k): Szabó DánielA svájci Lindt & Sprüngli a várakozásoknak megfelelő mértékben növelte eladásait tavaly - írja az MTI.
Szerző(k): Szabó DánielÖsszesen hat milliárd forintnyi szaloncukrot vásároltak idén a háztartások. Szinte csak és kizárólag itthon gyártják az édességet, melyből a tengerentúlon is van kereslet.
Szerző(k): Szabó Dániel