Az Egyesült Királyságban az élelmiszerár-infláció a február 19-ig tartó négy hétben 17,1 százalékot ért el, szemben a januári 16,7 százalékkal, ami a legmagasabb szint a Kantar 2008-as adatfelvételének kezdete óta. Az áremelkedés azt jelenti, hogy az átlagos éves bevásárlás 811 fonttal (350 ezer forint) emelkedik.
Szerző(k): Horváth TiborA Tesco inflációs nyomásra áprilistól 7 százalékkal emeli mintegy 220 ezer áruházi dolgozó órabérét Nagy-Britanniában, hogy a megnövekedett megélhetési költségek mellett is fenntarthassák életszínvonalukat.
Szerző(k): Varga CsengeAz inflációs fordulatot követően sok termék ára akár csökkenhet is az előrejelzések szerint. A bizakodó várakozásokra a napokban ráerősítettek a hazai diszkontláncok is azzal a bejelentéssel, hogy tartósan csökkentik a vaj árát. A 20 százalékos árcsökkentés mindenképpen örömteli lépés, ugyanakkor a vaj ára egy év alatt közel 80 százalékkal nőtt Magyarországon. A többi uniós országhoz képest kétszeres hazai áremelés nem magyarázható csak a piaci okokkal. A kiugró adat arra viszont magyarázatul szolgál, miért vizsgálódik a versenyhivatal a boltláncoknál.
Szerző(k): Nagy KristófA Tej Terméktanács adatai szerint az Európai Unióban már hónapok óta csökken a vaj, a tejszín és a sajtok ára. A decemberi felvásárlási, 222 forintos átlagos tejár hamarosan akár 180 forintos is lehet. Erre alapozva beszélnek 20 százalékos árcsökkenésről. Ezzel összefüggésben a vaj, a tejszín és a sajtok ára is csökken az unióban.
Szerző(k): Horváth TiborA Lidl is tartós árcsökkentésbe kezdett, elsősorban az dermesztő szintre emelkedett árú termékeknél. Folytatást is ígérnek.
Szerző(k): Varga CsengeA magyar lakosságból 17075 fő válaszolt egy online kérdőívre, amiben felmérték, melyik élelmiszerláncot tartják a legdrágábbnak és melyiket a legolcsóbbnak ma Magyarországon.
Szerző(k): Varga CsengeEgyre emelkedik azok aránya, akik nemcsak a pénzügyi helyzetük miatt aggódnak, hanem drasztikusan vissza is fogták a kiadásaikat. Tarolnak a hiperek és a diszkontok. Mutatjuk, hogy min spórolnak most az emberek.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsJelentős összeget spórolhatunk a Lidl Plus mobilapplikációval, amelynek használata új szintre emeli a bevásárlást. Kipróbáltuk a vezető hazai diszkontlánc telefonos alkalmazását és nem csalódtunk: már egy kisebb bevásárlásnál is jelentős megtakarítás érhető el az extra kuponok aktiválásával. Az applikáció használata ráadásul egyszerű, így az idősebbek is könnyen használhatják. Nem véletlen, hogy a vevők harmada már mobilon érvényesíti az extra kedvezményeket.
Szerző(k): Nagy KristófHa a korábbi akciók nem is térnek vissza, de a jegyárak az elmúlt egy évben tapasztalthoz képest jóval nyomottabbak lehetnek a következő időszakban. Lehet, hogy rövidesen ismét megéri böngészni a légitársaságok weboldalait, ugyanis a fapadosok gyenge kihasználtsága árengedményekre kényszerítheti a légitársaságokat.
Szerző(k): Hegedűs Szabolcs