Úgy tűnik, nem Magyarországot sújtja a legjobban a nyugat-európai öreg dízelautók beáramlása. A Lengyelországba kerülő használt autók megdöbbentő aránya ősöreg dízel.
Szerző(k): Barabás JúliaHétfőn kezdődött meg a Volkswagen csoport kártérítési pere, amiben a befektetők összesen 3 billió forintnak megfelelő összeget (9,2 milliárd eurót) szeretnének kapni a dízelbotrány okozta károk miatt - írja az Index.hu a Reuters nyomán.
Szerző(k): Szász PéterGyorsan csökken a dízelautók népszerűsége Európában, a második negyedévben 300 ezerrel, azaz 15,7 százalékkal kevesebb gázolajjal hajtott új személygépkocsit helyeztek üzembe a kontinensen, mint egy évvel korábban, a jelenség Magyarországot is elérte, 5 százalékkal visszaesett a dízelautók eladása - áll a Világgazdaság pénteki számában.
Szerző(k): K. Kiss GergelyMostantól már csak a korábbinál jóval szigorúbb emissziós teszten átesett új járműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban.
Szerző(k): Domokos ErikaA dízelbotrány kirobbanásakor a cég napokig hallgatott, így a részvények árfolyama hatalmasat zuhant, aminek a részvényesek itták meg a levét. Most 8,8 milliárd eurós próbapert kezdeményeztek a vállalatcsoport ellen, ha ott sikert érnek, hatalmas tételt fizethet ki a cég.
Szerző(k): Szabó DánielA tulajdonosok kötelesek alávetni dízelautóikat a szoftverfrissítésnek.
Szerző(k): Domokos ErikaA magyarok jelentős része a Volkswagen botrány ellenére is bízik a dízeltechnológiában, nagyon kevesen támogatják a dízel járművek korlátozását a városi forgalomban - közölte a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete (MGOE) szerdán az MTI-vel.
Szerző(k): Dzindzisz SztefanMagyarországon is szerveződik egy pertársaság a dízelbotrány károsultjainak. A Volkswagen-csoport megtévesztő dízelmotor tesztjeinek lebukását követően a német cég dollármilliárdokat fizetett az átvert autósoknak az USA-ban. Kérdés: kapnak-e autónként 3 millió forintot a magyar károsultaknak is?
Szerző(k): Szakonyi PéterA személyautók károsanyag-kibocsátása az utóbbi tíz évben jelentősen csökkent, miközben a legyártott autók száma emelkedett - derül ki a Magyar Lízingszövetség összeállításából, amely szerint a legkorszerűbb dízelmotorokra van és lesz is igény. A mai dízelek már jóval tisztábbak és 71 százalékkal alacsonyabb a károsanyag-kibocsátásuk, mint a benzines társaiké. A növekvő flottapiacon, ahogy a teljes autópiacon is van jövőjük a dízeleknek.
Szerző(k): Domokos László