Az E-ON által telepítendő akkumulátoros energiatároló mintegy 350 lakossági napelemes rendszer által megtermelt energiát lesz képe ...
A következő hetekben Borsod-Abaúj-Zemplén és Heves vármegyékben kezdődnek kutatófúrások szivattyús-tározós erőművek létesítése érd ...
Júniusban pályázhat integrált villamosenergia-tárolók kiépítéséhez vissza nem térítendő támogatásra a rendszerüzemeltető és minden ...
A Kínai Nemzeti Energiahivatal rendre elbüszkélkedik a megújuló energiaforrások felhasználása terén tett lépéseivel, arról azonban ritkán számol be, hogy mindeközben a szénprojektek is újra felpörögtek az országban. Tavaly összesen 106 gigawatt összkapacitású szénerőmű építésére adták meg az engedélyt, négyszer annyira, mint 2021-ben.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennJó pár évvel ezelőtt drónos videót forgattunk magyarországi napelem réteken, és a nagy forróságon kívül az maradt erről, hogy mennyire meglepett: a rendszerek többsége Huawei invertert és alállomásokat használt az általam addig leginkább ismert ABB helyett. A cégek magyarázata is meglepett, de nekem akkor esett le, hogy mekkora üzleti potenciál is van abban, ami a napelemek és a hálózati csatlakozás közötti területen beépítésre vár. Jelenleg a napelemes rendszertelepítéseket lassító egyik ok az, hogy ezekből az eszközökből, berendezésekből nincs elég a piacon. Az okokról és a kiutakról a Napi.hu friss videós podcastjában Balogh Attilát, a Huawei divízióvezetőjét, senior account manegerét kérdeztem.
Szerző(k): Szabó M. IstvánVégy két, 700 Celsius-fokosra melegíthető, sóval teli, nagy tartályt, és illeszd be az energiarendszeredbe úgy, hogy a só energiatárolást végezhessen. Már csak azt kell kitalálnod, hogy a hőcserélés során a hatásfokot hogyan lehet minél magasabbra tornászni. Tulajdonképpen ez az ötlet, amivel a dánok a Balti-tengeren megoldhatják a zöldenergia eddigi tárolási problémáit.
Szerző(k): Szabó M. IstvánOlcsó nagy mennyiségben rendelkezésre álló anyagokkal váltaná ki számos nyugati és ázsiai akkumulátorgyártó a lítium-ion akkumulátorok drága összetevőit, amivel jelentősen mérsékelhetnék az árukat. Ahogy egy szakértő fogalmazott a villanyautókat az évtized végére elérhetővé tehetik a jómódú középosztály szintje alatt élő autósoknak.
Szerző(k): Komócsin Sándor