Európának a fejlesztések, kutatások, infrastruktúra-beruházások és a zöld átállás támogatásával, valamint a digitális átállással kellene javítania a gazdasági helyzetén.
Szerző(k): Horváth TiborA Hefei-i Kínai Tudományos és Technológiai Egyetem egy olyan lítiumionos akkumulátort fejlesztett ki, amely 6 perc alatt képes 60 százalékra feltölteni. A kulcs az, hogy egy olyan rendszert dolgoztak ki a cellán belül, amelyben nem véletlenszerűen mozognak a töltött részecskék. Az elektromos autók számára kulcsfontosságú lehet a technológia.
Szerző(k): Szabó DánielAz öt legtöbbet költő ország idén is iszonyatos pénzeket, több mint ezermilliárd dollárt fordít katonai célú kiadásokra. Az afgán válság nyomán kialakuló helyzet várhatóan a költségekben, és a katonai célokra költő országok összetételében is alapos átrendeződést hozhat a következő években.
Szerző(k): Rácz GergőKötöttpályás járművek viszonylag ritkán szenvednek balesetet, amikor viszont igen, az szinte mindig komoly következményekkel jár – indokolja a Bosch, miért fejlesztett ütközésmegelőző rendszert villamosokhoz. A debreceni 2-es villamos vonalán öt év alatt 130 baleset történt - mérnökök szerint a fejlesztéssel a balesetek nagy része megelőzhető lesz.
Szerző(k): Domokos ErikaA most használt lítiumion-akkumulátoroknál hatékonyabb energiatárolási megoldást ígér a japán Nippon Paper: cellulóz nanoszálakat használnának fel, ami kisebb környezeti terhelést, megújuló forrást jelenthetne az energetikai megoldások piacán. Sok kutató szkeptikus, de a vállalat nagyon határozott a terveit illetően.
Szerző(k): Szabó DánielElképzelhető, hogy 15 éven belül a valóságban is megnyit a Jurassic Park.
Szerző(k): Rácz GergőA Volkswagen, a Mercedes és a BMW egyre jobban együttműködhet a jövőben, hogy közös fejlesztésekkel szálljanak szembe az autóiparral egyre inkább szemező techcégekkel. Szakértők szerint a jövőben több autós összefogás, piaci konszolidáció jöhet.
Szerző(k): Szabó DánielRossz lóra tettek a világ legnagyobb autóipari vállalatai egy elemző cég szerint: az elektromos autók kifejlesztése, termelése egyelőre drága, miközben a terméket kevesen engedhetik meg maguknak és nem épült ki a szükséges infrastruktúra az autóknak.
Szerző(k): Szabó DánielMagyarországon a cégek a GDP 1,5 százalékát fordítják kutatás-fejlesztésre vagy innovációra. Ez a 2020-ra vállalt teljesítésnek mindössze a fele. Az alulteljesítésnek egyik oka az, hogy a vállalkozások nincsenek tisztában azzal, hogy valójában végeznek ilyen tevékenységet, pedig ez után adókedvezményt is igénybe vehetnének - hívja fel a figyelmet a Via Credit.
Szerző(k): Szabó Zsuzsanna