Jön egy új szabályozás, ami szerint bizonyos járművekre kötelező lesz felelősségbiztosítást kötni. De a biztosítási szakma a KRESZ módosítását is sürgeti.
Szerző(k): K. R.A forgalomba helyezett személyautók száma 7 százalékkal emelkedett az év első három hónapjában. A kötelező biztosítások átlagdíja 59 ezer forintra nőtt.
Szerző(k): Horváth TiborA szökőév miatt idén nem március 1., hanem február 29. éjfél a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) rendezésének határideje.
Szerző(k): T. E.További három ügyben indított Magyarországgal szemben kötelezettségszegési eljárást az Európai Bizottság, de más tagállamok is érintettek.
Szerző(k): Zádori BenceMagyarországon folyamatosan nő a forgalomba helyezett járművek száma, ami elsősorban a személyautók bővülésének köszönhető. Bár az autótulajdonosok egyre tájékozottabbak, a kgfb-vel kapcsolatban még mindig sok a tévképzet.
Szerző(k): Horváth TiborAz Európai Bizottság legfrissebb becslése szerint az Európai Unió gazdasága 2023-ban az eredetileg feltételezettnél kisebb mértékben fog növekedni. A nyugati szankciók ellenére Oroszország egyre inkább visszatér a világkereskedelembe. Német lapszemle.
Szerző(k): Economx.huA reáljövedelmek drámai értékcsökkenésétől tart a baloldal Németországban, ahol a friss konjuktúraindex miatti aggodalmak szerint tartósan lebetegedett a gazdaság, amelyből nyugati partnerünk csak hosszabb terápia árán keveredhet ki. A lakáshitelezés szigorodása miatt őszre lejtmenetbe kerülhet az ingatlanpiac Ausztriában, ahol még mindig szembetűnő az átlagnyugdíjak nemek szerinti különbözősége. Német és osztrák lapszemlénk.
Szerző(k): EconomxSzámos módosításra került sor az európai uniós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szabályokban. Ha egy külföldi biztosító csődbe megy, a kárkifizetésre jogosult érintett (más országbéli) ügyfelek a lakóhelyük szerinti tagállamban igényelhetik kifizetésüket. A balesetek súlyos sérültjei Európa-szerte méltányos kárkifizetésre válnak jogosulttá, s ezek összegét egységesen az uniós statisztikai árindex alapján kell számítani. A tagállamok az ügyfelek rendszámai alapján ellenőrizhetik, hogy van-e biztosítása az országukba érkező járműveknek, ám ezeket az adatokat azonosítás után törölni kell.
Szerző(k): EconomxA Generali-Providencia Biztosító (G-P) kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási üzletága az idei első 10 hónapban veszteséges volt, s ebben az évben nem is számítanak nyereségre. A G-P közel 630 ezer darab „kötelező” szerződést kezelt október végén, a szerződésekre befolyt díj pedig meghaladta a 16 milliárd forintot – jelentette be Jákfalvi Zoltán, a Generali-Providencia Biztosító gépjármű-biztosítási osztályvezetője mai sajtótájékoztatóján.
Szerző(k): NAPI