generációk

09.
14.
15:19
Ez lehet a juttatás, ami minden generációnak megfelelhet

Ez lehet a juttatás, ami minden generációnak megfelelhet

Egyre több kutatás születik az X-, Y- és Z-generációsok munkavállalók közötti eltérésekről és hasonlóságokról.

Szerző(k): Z. B.
09.
01.
22:11
A boomerek a megbízhatóságot, a Z-sek a fenntartható csomagolást keresik?

A boomerek a megbízhatóságot, a Z-sek a fenntartható csomagolást keresik?

Minden generációra más és más vásárlási szokás jellemző, ezért a kereskedők személyreszabott stratégiákkal célozzák meg a fogyasztói bázisokat. Összefoglalónkból kiderül, miért van az, hogy a baby boomerek ugyanahhoz a márkához ragaszkodnak, miért takarít meg többet az Y nemzedék és miért óvakodnak a Z generáció tagjai a hitelfelvételtől. A változó tendenciákról az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzőit kérdezte az Economx.

Szerző(k): Balatoni Lilla
08.
30.
07:50
Pillanatok alatt belecsúszunk ebbe a függőségbe, kimászni pokoli nehéz

Pillanatok alatt belecsúszunk ebbe a függőségbe, kimászni pokoli nehéz

A 80-as évektől már betört a lakásokba a videójáték, ami alapvetően forgatta fel a fiatalok életét. Azóta pedig fényévnyi fejlődés történt, ám ez nem járt együtt az agyi kapacitás növekedésével. Az Economx podcast adásában Duró Zsuzsanna tehetségfejlesztési szakértővel a játékfüggőségről beszélgettünk.

Szerző(k): Horváth Tibor
08.
24.
14:05
Kezdi elveszíteni a fiatalok kegyeit a Meki

Kezdi elveszíteni a fiatalok kegyeit a Meki

A legfiatalabb amerikai fogyasztók nincsenek oda a gyorséttermekért, ami komoly gondot okoz az olyan nagy láncoknak, mint a McDonald's.

Szerző(k): Balatoni Lilla
08.
20.
07:30
Japánból indult, de ma már az egész modern világot fenyegeti ez az életvitel

Japánból indult, de ma már az egész modern világot fenyegeti ez az életvitel

A hikikomori japánul annyit tesz, mint visszavonultan élni: így nevezik azokat az embereket, akik úgy döntenek, hogy hosszú időre kivonulnak a társadalomból. Miért lettek ők ennyire sokan? Erre kerestük a válaszokat Petrusán-Molnár Dalma tanácsadó szakpszichológussal az Economx podcastjában.

Szerző(k): Horváth Tibor