Egy közelmúltban készült kutatás szerint a vállalatok nagy általánosságban elégedetlenek a Z generációs munkaerővel, így azt fontolgatják, hogy inkább elkerülik a friss diplomások alkalmazását.
Szerző(k): H. A.Számos európai országban, köztük nálunk is betiltották az iskolákban a mobiltelefon használatát. Most azonban lehet, hogy végérvényesen kulturális precedens lehet belőle.
Szerző(k): Zádori BenceDemográfiai okokból nem kell emelni a korhatárt, mert a 65 éves életkorban várható további élettartam Magyarországon fájdalmasan rövid az uniós átlaghoz képest – írja hírlevelében Farkas András nyugdíjszakértő.
Szerző(k): L. K.Az elmúlt évtizedben gyorsabban nőtt az internethasználók aránya Magyarországon, mint más uniós országokban, így hazánk a webhasználat terén nagyot lépett előre – derült ki az NMHH kutatásából.
Szerző(k): Horváth TiborA romantika és a krimi sosem mennek ki a divatból a könyvek esetében sem, ám ennek ellenére apad a rendszeresen olvasók aránya. Mit lehetne ez ellen tenni? Tegyi Tímea könyvkiadói kommunikációs szakemberrel erről is beszélgettünk az Economx podcast adásában.
Szerző(k): Horváth TiborEgyre több kutatás születik az X-, Y- és Z-generációsok munkavállalók közötti eltérésekről és hasonlóságokról.
Szerző(k): Z. B.Minden generációra más és más vásárlási szokás jellemző, ezért a kereskedők személyreszabott stratégiákkal célozzák meg a fogyasztói bázisokat. Összefoglalónkból kiderül, miért van az, hogy a baby boomerek ugyanahhoz a márkához ragaszkodnak, miért takarít meg többet az Y nemzedék és miért óvakodnak a Z generáció tagjai a hitelfelvételtől. A változó tendenciákról az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzőit kérdezte az Economx.
Szerző(k): Balatoni LillaA 80-as évektől már betört a lakásokba a videójáték, ami alapvetően forgatta fel a fiatalok életét. Azóta pedig fényévnyi fejlődés történt, ám ez nem járt együtt az agyi kapacitás növekedésével. Az Economx podcast adásában Duró Zsuzsanna tehetségfejlesztési szakértővel a játékfüggőségről beszélgettünk.
Szerző(k): Horváth TiborA legfiatalabb amerikai fogyasztók nincsenek oda a gyorséttermekért, ami komoly gondot okoz az olyan nagy láncoknak, mint a McDonald's.
Szerző(k): Balatoni Lilla