A zöldszervezet egyedi karácsonyi kampányt indított, amivel bolygónk természeti értékeinek megóvására hívja fel a figyelmet. A Greenpeace segítségével most bárki megmutathatja szeretteinek, mennyire szívén viseli a sorsukat.
Szerző(k): Horváth TiborRákkeltő arzént és benzolt, mérgező policiklusos aromás szénhidrogéneket (PAH-okat) talált a Greenpeace a határértékeket jelentősen, akár százszorosan, ezerszeresen is meghaladó mértékben a volt Óbudai Gázgyár melletti Duna-parton vett mintákban.
Szerző(k): Horváth TiborIsmét pályázatot írt ki a magyar kormány a környezetvédelmi szervezetekben és a helyiekben korábban nagy ellenállást kiváltó, Fertő-tavi építkezésekre – vette észre egy felső-ausztriai hírportál. A világörökségi területen tervezett, új projekt feltételei ezúttal lényegesen szerényebbek.
Szerző(k): EconomxA köztársasági elnök nem engedi felállni az új kormányt, amíg egy olyan embert jelölnek környezetvédelmi miniszternek, aki kampányol a barna medvék védelme ellen.
Szerző(k): EconomxA zöldszervezetek továbbra is hangsúlyozzák, hogy a lebomló műanyagok nem jelentenek megoldást a nyersanyag- és hulladékválságra, mert az ilyen típusú zacskók is tartalmazhatnak káros adalékanyagokat.
Szerző(k): Horváth Tibor2018 és 2022 között 8,5 százalékkal, csaknem 8,5 millió órára nőtt a halászati tevékenységgel töltött idő az óceánok nyílt vizein – derült ki a Greenpeace új jelentéséből, amely az óceánokat fenyegető veszélyekről készült.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraHosszú ideje tart a pereskedés a Fertő tavi beruházás ügyében, pedig az építkezést már 2022 nyarán leállították. A Törvényszék a Kormányhivatalt új eljárás lefolytatására, ezen belül szakhatósági állásfoglalás beszerzésére is kötelezte.
Szerző(k): Horváth TiborA környezetvédelmi kampánycsoport arra a következtetésre jutott, hogy a Nemzetközi Atomenergia Ügynökségnek túl kevés – mindössze négy – ellenőre van Európa legnagyobb atomerőművében, és sok mindenhez nem férhetnek hozzá, ezért nem tudják megfelelően biztonságban tartani.
Szerző(k): EconomxEgy új kutatás arra figyelmeztet, hogy az elmúlt három évtizedben drámai mértékben csökkent az európai vasúthálózat, miközben a közúti beruházások ugrásszerűen megnőttek.
Szerző(k): Eisenkrammer Nóra