A CATL üzemének építése jól halad, már jövőre megkezdődik az akkumulátorcellák gyártása. A gyár 2026-ban éri el a teljes kapacitását, akkorra 2600 dolgozóval számolnak, jövőre már 23 állásbörzén vesznek részt szerte az országban.
Szerző(k): L. K.A Boeing november elején több mint négyszáz dolgozót, jellemzően mérnököket és technikusokat bocsátott el a 10 százalékos leépítés első lépéseként.
Szerző(k): Vermes ÁdámKorábban kezdődik a dolgozók karácsonyi vakációja. A patinás autógyártó csoportszinten súlyos megtakarításokra kényszerül.
Szerző(k): Thurzó KatalinTöbb ezer munkahelyet szüntet meg Európában a Schaeffler német autóalkatrészgyártó a versenyképesség fokozására hivatkozva.
Szerző(k): T. E.Összesen 53 nap kellett hozzá, de a szakszervezeti többségnek végül sikerült megállapodnia a repülőgépgyártóval, a dolgozók nagyrésze már szerdán visszatérhet dolgozni.
Szerző(k): Zádori BenceAz ipari robotok globális piacán enyhe visszaesés volt tapasztalható, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság továbbra is központi szerepet játszik a fejlesztésekben. A lapunknak nyilatkozó szakértő szerint a trendszerű csökkenés tavaly is szemmel látható volt, idén viszont már húsba vágó. Mezei Tamás, a FANUC Hungary ügyvezetője előretekintve 2025-től stabilizálódást, 2026-2027-től újbóli konjunktúraciklust, vele együtt markáns fejlődést várnak. Kitért arra is, hogy a BMW debreceni, illetve a BYD szegedi nagy lendületet ad a hazai robotizációnak, ugyanakkor míg korábban csak az autóipar engedhette meg magának az ipari automatizálást, addig mára minden más feldolgozóipari alág is felsorakozott a felhasználói oldalon.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsAmikor egy multinacionális autógyártó – legyen az német, japán, esetleg kínai hátterű – Győrben, Kecskeméten, Esztergomban vagy újabban Debrecenben, Szegeden termel, az nem jelenti automatikusan azt, hogy a helyi beszállító előtt zöldre vált a lámpa, hiszen a szigorú nemzetközi követelményeknek itt is, ott is ugyanúgy meg kell felelni. Körbeszaglásztunk beszállítói orral a nagy üzemek vonzáskörzetében, hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba: kerülhet-e egyáltalán magyar alkatrész a nálunk gyártott autókba. Ami biztos, a hazai beszállítók bevonása nemcsak költségmegtakarítást és hatékonyságnövekedést eredményez az autógyáraknak, hanem hozzájárul a helyi gazdaság és ipari ökoszisztéma fejlesztéséhez is.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsA pécsi gyártóközpont a BAT nikotinpárnáit állítja elő Magyarország és globális piacok számára. A bővítés megerősíti Magyarország, és különösen Pécs, stratégiai fontosságát a BAT jövőjében. A tervezett beruházások 450 új munkahelyet teremtenek, jelenleg a gyárban már több mint 100 nyitott pozícióra várják a jelentkezőket.
Szerző(k): L. K.A Hell Energy Magyarország Kft. az Európában tapasztalható B-vitamin-hiánnyal indokolta a döntést. A cég hangsúlyozta, hogy csak az energiaitalaikat érinti az ideiglenes leállás.
Szerző(k): Gulyas Ábel