Magyar mintára a franciaországi szupermarketekben is kötelező lesz júliustól figyelmeztetni a vásárlókat, ha egy termék mérete összement, az ára viszont nőtt. A zsugorinfláció mellett az „olcsóinflációs” megoldások ellen is harcot hirdetnek, mégpedig egész Európában.
Szerző(k): Thurzó KatalinMinden második vásárló a hazai termékeket teszi a kosarába, szerintük ez egyet jelent a biztonsággal.
Szerző(k): Horváth BalázsAz Economx értesülései szerint ezekben a pillanatokban is folyamatosan rögzíti a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal az egymilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező cégek bejelentéseit a kiszerelés-csökkentésről. Péntektől pedig a Nébih adatbázisában mindenki terméknév alapján keresheti a kiszerelés csökkentésére vonatkozó adatokat.
Szerző(k): Drávucz PéterSokan azonban az alternatív változatokat szeretik vagy kénytelenek megvenni.
Szerző(k): EconomxA régi, matrica nélküli termékek várhatóan nem fognak kikopni június 30-ig a polcokról, az érintett cégek nem kaptak elég időt a felkészülésre, a visszaváltó automatákat meg kell tanítani arra, hogy felismerjék a terméket, ám láthatóan ez is késésben van. Egyszóval érdemes lenne 2025. január 1-ig elhalasztani a kötelező visszaváltási rendszer (DRS) bevezetését – mondta el az Economxnak a szakértő.
Szerző(k): Drávucz PéterA Viracik krém C0405 számú tételének forgalmazását minőségi hiba gyanúja miatt függesztették fel. A benyújtott panasz a gyártó szerint meg nem erősítettnek tekinthető.
Szerző(k): Vermes ÁdámEgyre kisebbre csökkentik a gyártók a csomagolások méretét, ám az árak nem esnek ezzel arányosan, tehát ugyanazért az árért jutunk hozzá kevesebb mennyiséghez. A kormánynak elege lett a bújtatott zsugorinflációból, és törvénnyel szabályozza március 1-től a tájékoztatás nélküli mennyiségcsökkentést.
Szerző(k): Kreivich OrsolyaMegjelent a Magyar Közlönyben a kormány új rendelete, amely szerint az élelmiszer-infláció csökkentése azon is múlhat, hogy az úgynevezett zsugorfláció ellen lépnek fel. Ez egy-egy termék kiszerelésének változásához köthető, tehát a jövőben a kereskedőknek fel kell hívni a vevők figyelmét arra, ha egy-egy árucikk mennyisége a korábbihoz képest csökken.
Szerző(k): Economx