Egyre kisebb hangsúly kerül a gépjármű-felelősségbiztosítási kampányokra. Pont emiatt egyre több ügyfél fizet magasabb díjat az elérhető alacsonyabb díjnál. A Groupama kutatása szerint az ügyfelek 98 százaléka árérzékeny, ráadásul nem a jövedelmi helyzet meghatározó.
Szerző(k): Horváth BalázsJó hír, hogy élénkült a gépjárműpiac, a rossz viszont, hogy több márkánál is durván emelkednek a biztosítási, különösen a cascodíjak.
Szerző(k): T. E.A szökőév miatt idén nem március 1., hanem február 29. éjfél a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) rendezésének határideje.
Szerző(k): T. E.További három ügyben indított Magyarországgal szemben kötelezettségszegési eljárást az Európai Bizottság, de más tagállamok is érintettek.
Szerző(k): Zádori BenceMagyarországon folyamatosan nő a forgalomba helyezett járművek száma, ami elsősorban a személyautók bővülésének köszönhető. Bár az autótulajdonosok egyre tájékozottabbak, a kgfb-vel kapcsolatban még mindig sok a tévképzet.
Szerző(k): Horváth TiborAz Európai Bizottság legfrissebb becslése szerint az Európai Unió gazdasága 2023-ban az eredetileg feltételezettnél kisebb mértékben fog növekedni. A nyugati szankciók ellenére Oroszország egyre inkább visszatér a világkereskedelembe. Német lapszemle.
Szerző(k): Economx.huA reáljövedelmek drámai értékcsökkenésétől tart a baloldal Németországban, ahol a friss konjuktúraindex miatti aggodalmak szerint tartósan lebetegedett a gazdaság, amelyből nyugati partnerünk csak hosszabb terápia árán keveredhet ki. A lakáshitelezés szigorodása miatt őszre lejtmenetbe kerülhet az ingatlanpiac Ausztriában, ahol még mindig szembetűnő az átlagnyugdíjak nemek szerinti különbözősége. Német és osztrák lapszemlénk.
Szerző(k): EconomxSzámos módosításra került sor az európai uniós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szabályokban. Ha egy külföldi biztosító csődbe megy, a kárkifizetésre jogosult érintett (más országbéli) ügyfelek a lakóhelyük szerinti tagállamban igényelhetik kifizetésüket. A balesetek súlyos sérültjei Európa-szerte méltányos kárkifizetésre válnak jogosulttá, s ezek összegét egységesen az uniós statisztikai árindex alapján kell számítani. A tagállamok az ügyfelek rendszámai alapján ellenőrizhetik, hogy van-e biztosítása az országukba érkező járműveknek, ám ezeket az adatokat azonosítás után törölni kell.
Szerző(k): Economx