Úgy fest, kissé késve jön el a jövő a Lamborghininél: a korábbi bejelentéssel ellentétben ugyanis a 2028-ra ígért piacra dobást 2029-re tolta a luxusautóiról ismert gyártó.
Szerző(k): Sándor ZoltánAz elfogadott adótörvények szerint a jövő évtől jelentősen nő a cégautókra kivetett adó összege. Egy átfogó felmérés szerint a hazai cégek nagyon rosszul állnak az elektromos átállás terén, pedig ezzel kikerülhetnék az adóemelés hatásait.
Szerző(k): Vermes ÁdámA magyar újautó-piacon 7,4 százalékos részesedést szerzett a Volkswagen, az európai eladásoknak pedig több mint 10 százaléka kötődött hozzájuk.
Szerző(k): Gulyás ÁbelAz ismert német autógyártó kénytelen visszahívni ezeket a plug-in hibrid modelljeit, mivel azok tűzveszélyesek. A probléma mögött magyar gyártású akkumulátorok húzódhatnak meg.
Szerző(k): Sándor ZoltánA Gartner elemzői becslése szerint 2025-re globálisan 85 millióra emelkedhet az ilyen járművek aránya. A bővülésben Kínáé lehet a főszerep, de várhatóan az európai új-autó piacon is minden ötödik gépjármű akkumulátorral fog működni.
Szerző(k): Gulyás ÁbelNem lehet zöld átállásról beszélni megfelelő töltési infrastruktúra és megfizethető alapanyagok híján, nyilatkozta a BMW kormányzati ügyekért és üzleti kommunikációjáért felelős szóvivője az Economxnak. Ezen felül az EU szubvencióellenes intézkedései a kínai elektromos járművek ellen oda vezetnek, hogy a BMW-csoport magasabb importvámokat fizet, mint egyes kínai gyártók. A vállalat általános állaspontja szerint az Európai Unió irrealisztikus, karbonsemlegességet célzó előírásai tovább nehezítik az európai gyártók dolgát, akiknek mindeközben az olcsó kínai konkurenciával is fel kell venni a versenyt a hazai piacokon.
Szerző(k): Balatoni LillaUgrásszerűen megnőttek a kínai elektromos autógyártó óriás, a BYD negyedéves bevételei, ami egyúttal azt is jelenti, hogy e téren megelőzte nagy amerikai riválisát, a Teslát.
Szerző(k): H. A.A főpolgármester szigorítást javasol az elektromos járműveket érintő engedmények kapcsán.
Szerző(k): Kiffer Anna