A hidrogénhajtású Solaris buszt egy hónapig fogják tesztelni Kecskeméten. Az előzetes hírek szerint teljesen díjmentesen lehet majd utazni rajta.
Szerző(k): Vermes ÁdámVárhatóan 2027-ben elindulhatnak az első kereskedelmi járatok ilyen meghajtású repülőgépekkel 40-80 férőhellyel és 1120 kilométeres hatótávolsággal.
Szerző(k): Horváth TiborA hidrogénszükséglet mintegy egyharmadát Németországban kell majd előállítani, kétharmadát pedig külföldről szereznék be.
Szerző(k): EconomxA magyar vállalat különleges technológiájának köszönhetően környezetbarát utazások is megvalósulhatnak Észak-Amerikában.
Szerző(k): EconomxClemens Fuest vezető német közgazdász csekély gazdasági növekedésre figyelmeztet. A szabaddemokraták frakcióvezetője pedig „nemzeti energiastratégiát” követel a gazdasági minisztertől.
Szerző(k): Horváth TiborHazánkban egyre több akkumulátorgyár épül, a BrainBar fesztiválon ennek a hasznosságáról vitatkoztak. A jövő üzemanyaga is kérdéses, egyes szakértők szerint az akkumulátor később is velünk marad, de a hidrogén meghajtás is lehetséges megoldás. Egyes szakértők szerint pedig a tömegközlekedés vagy az autóbérlés lehet a jövő. Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár arról beszélt, hogy a vasút a 21. század közlekedése.
Szerző(k): Horváth BalázsCsak úgy tudjuk megelőzni a halálos baleseteket, ha nem az emberek vezetnek, hanem a gépek, akik képesek akár egymással is kommunikálni az utakon – mondta Lepsényi István, a MÁV igazgatósági elnöke és a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke. Úgy véli, a mobilitás és a hidrogén lesz az autóipar kulcsa a következő évtizedekben.
Szerző(k): Horváth BalázsA célok között szerepel, hogy 2025-től kezdődően 60 kilométerenként legalább 150 kW teljesítményű gyorstöltő pontokat kell kiépíteni személygépkocsik és kisteherautók számára az EU fő közlekedési folyosói mentén. Az új rendelet a kihirdetést követő huszadik napon lép hatályba.
Szerző(k): Horváth TiborAz európai uniós helyreállítási alap mintegy 2300 milliárd forintos támogatási összege és az azt meghaladó hitel jelentős részben energetikai és ezzel a zöld átmenetet biztosító beruházásokról szól – jelentette ki Navracsics Tibor.
Szerző(k): Varga Csenge