Az elmúlt egy évtizedben, különösen a Covid-járvány óta a vállalatoknak létkérdés, hogy fel legyenek készülve a változásokra, véli a stratégiai tanácsadó. Czakó Ferenc az Economxm podcastjában arról beszélt: nem praktikus konkrét eseményekre készülni, ugyanakkor vannak hasznos átalakítások a cégeken belül, ami ellenállóbbá teszi azokat.
Szerző(k): Magyar MártonNő az árbevétel, de csökken a profit? Ha a megingás nem csupán átmeneti, hanem trendszerű, az hosszú távon nem fenntartható. Az eredményrecesszió ellen azonban lehet és kell is tenni, Gaszt Attila, a GIA Form Kft. ügyvezető-tulajdonosa a költségcsökkentés mellett mindenekelőtt a hatékonyságnövelésben, a szervezetfejlesztésben és az innovációban látja a kiutat.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsTöbb mint egy év után ismét nőtt az ország ipari termelése.
Szerző(k): Károly GáborA kormány 2-3 százalékos gazdasági növekedést vetít előre. Ebben nagy szerepet játszik az ipar teljesítménye, ami az Economx-nak nyilatkozó szakértők szerint egyelőre gyengélkedik, viszont az év második felében magasabb sebességbe kapcsolhat. Ehhez azonban az is kell, hogy a legnagyobb kereskedelmi partnerünk, a gyengélkedő német gazdaság is élénküljön.
Szerző(k): Rádi BalázsÓriási a politikusok iránti bizalomvesztés a németországi vállalatok körében, amelyek a közgazdászok mellett már nyíltan bírálják a kormány gazdaságpolitikáját és azt, hogy eddig „szépítették a valóságot”.
Szerző(k): Thurzó KatalinA 2023-as évet kiemelkedő eredménnyel zárta az MBH Bank, de ami ennél is fontosabb, 2024-ben a várakozásaik szerint mind a lakossági, mind pedig a vállalkozói szektor magára talál. Legalábbis minden pénzügyi adat erre utal.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA zöldenergia a magyar gazdaság jövője a háztartásokban, a közlekedésben és az iparban egyaránt – mondta a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatósági elnöke vasárnap a társaság Facebook-oldalára feltöltött videóban.
Szerző(k): EconomxA feldolgozóiparban egyedülálló módon tudott növekedni a recessziós gazdasági időszakban az autóipar Magyarországon. Az új autók eladását a nyílt végű lízingelés bár megdobhatja, a számok lényegesen elmaradnak az uniós átlagtól. Több mint 1 millió autóval kéne többnek futnia a hazai utakon ahhoz, hogy elérjük az EU-s középmezőnyt.
Szerző(k): Horváth BalázsAggasztó tünetek legnagyobb nyugati partnerünknél: friss adatok szerint a gazdaságpolitika miatt látványosan elkerülik a külföldi befektetők Németországot, amelynek saját iparvállalatai is már inkább másfelé veszik az irányt az EU-n belül.
Szerző(k): Thurzó Katalin