A magyar ipari teljesítmény visszaesése országos méretű, ahogy azt a kiskereskedelemben is láthattuk. Szintén gondot jelent, hogy egyelőre nem látni, hogyan fog kilábalni a hazai járműgyártás, ráadásul Donald Trump megválasztott amerikai elnök kampányában még vámháborúról beszélt, ami újabb problémákat okozhat az amúgy is gyengélkedő európai autógyártásnak.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA héten közel 27 százalékkal emelkedtek a vállalat értékpapírjai.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA sors furcsa fintora, hogy egyszerre derült ki Donald Trump amerikai győzelme és a magyar ipar Covid-időkbe történő zuhanásának ténye. De vajon mit hoz a folytatás? Tényleg bejön a magyar kormányzatnak, hogy rátett mindent a republikánus elnökjelöltre? A közgazdász szerint már a mai naptól kezdve érzékelni fogjuk a pozitív hatásokat.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaFolytatódik a vesszőfutás, a magyar gazdaság meghatározó ágazatai, a járműgyártás és az akkumulátorgyártás visszaesése miatt a hazai ipar szeptemberben 7,2 százalékkal kisebb teljesítményre volt képes, mint egy évvel korábban.
Szerző(k): T. E.A Goldman Sachs Research elemzése szerint 2026-ig radikálisan csökkeni fognak az elektromos járművek akkumulátorainak az előállítási költségei és a villanyautók átlagára egy szintre kerülhet a belsőégésű motoros társaikéval.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA járműgyártás volumene 12,4 százalékkal esett vissza az előző év azonos hónapjához mérten, amit csak tovább súlyosbít, hogy a megrendelésszám is fokozatosan csökken. Brutális számokat rejt a magyar ipar a színfalak mögött.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA vártnál jobb formát mutat a német ipar a kedden közzétett augusztusi adatok alapján, de könnyen lehet, hogy csak átmeneti volt a fellendülés. A tőzsdei reakciók borzalmasak.
Szerző(k): Sárosi ViktorA mellékelt ábra szerint egymásnak feszülhet a munkavállalói, szakszervezeti oldal és a Volkswagen vezetése a kilátásba helyezett radikális leépítések miatt. A német gazdasági miniszter nagy egyeztetést és mentőövet ígért, ehhez képest egyelőre csak üres politikai lózungokat tehettek zsebre a bajba jutott német autóipar szereplői.
Szerző(k): Hercsel AdélVeszteséges lett a győri holding 2024 első felében, jelentősen visszaestek a bevételek és az év második fele is gyengének ígérkezik.
Szerző(k): Sárosi Viktor