kelet-közép-európa

12.
20.
06:46
Románia és Lengyelország az elmúlt évek gazdaságpolitikai győztese

Románia és Lengyelország az elmúlt évek gazdaságpolitikai győztese

Mi a két régióbeli ország gazdasági fellendülésének receptje, miközben Európa és Magyarország is számos nehézséggel küzd? Erről is beszélgetett Ernst Hillebrand és Pogátsa Zoltán az Economx Exclusive-ban.

Szerző(k): S. Z.
12.
19.
17:30
A hónap biznisze, piacvezető német vállalatot kebelezett be a magyar cég

A hónap biznisze, piacvezető német vállalatot kebelezett be a magyar cég

Németország egyik vezető létesítménygazdálkodási és épületgépészeti szolgáltatójában szerez minősített többséget a B+N Referencia Zrt.

Szerző(k): Gulyás Ábel
12.
16.
17:52
Nincs megállás: Romániában terjeszkedik az MVM

Nincs megállás: Romániában terjeszkedik az MVM

A magyar állami cég vezetése bejelentette, jövőre többségi tulajdonrészt szerez a vállalat Románia vezető energiaszolgáltatójában.

Szerző(k): S. Z.
11.
16.
06:46
Drágulási körkép: a magyar, a lengyel vagy a román infláció drámaibb?

Drágulási körkép: a magyar, a lengyel vagy a román infláció drámaibb?

Megnéztük, a környező országokban a fogyasztói árak milyen fokú emelkedése ment végbe az utóbbi hónapban. Azt is kontextusba helyezzük, hogy is áll most a kormányválsággal küzdő német gazdaság.

Szerző(k): Sándor Zoltán
09.
30.
13:41
Most tényleg kiderül, hogy Magyarország jobban teljesít-e

Most tényleg kiderül, hogy Magyarország jobban teljesít-e

Ha a magyar gazdaság újra érdemben növekedni akar, ahhoz szükség van a mostaninál dinamikusabb fogyasztásra is. Bár a kereskedelmi forgalom ma még nem számottevő része a digitális csatorna, a következő években, a várt újabb konjunktúraciklus idején a mainál jóval hangsúlyosabb lehet, ezért megvizsgáltuk régiós szemüvegen át, hol tartanak a hazai webáruházak. Megállapítható, hogy Magyarország e-kereskedelme versenyképes Kelet-Közép-Európában, de számos rivális – például Lengyelország, Csehország és Szlovénia – bizonyos mutatók tekintetében (úgy mint az online költés, az átlagkereset vagy a GDP) jobban teljesít. Amire leginkább építhetünk, az a jó pozíció az online vásárlók arányában és a webáruházak számában.

Szerző(k): Gyöngyösi Balázs