kereskedelem

09.
06.
06:51
Kritikus pont: drágák a könyvek, alig olvasnak a magyarok

Kritikus pont: drágák a könyvek, alig olvasnak a magyarok

Az Economx kutatásából az derül ki, hogy a legtöbben csak évente vesznek könyvet, az emberek 80 százaléka pedig sokallja az árakat.

Szerző(k): Kreivich Orsolya
09.
05.
12:37
A rúpiában fuldokló Moszkva titkos kereskedelmi csatornát épített ki

A rúpiában fuldokló Moszkva titkos kereskedelmi csatornát épített ki

Tavaly nyárra a Kreml havonta akár 1 milliárd dollár értékű rúpiát is felhalmozott anélkül, hogy a valutát valahogy át tudta volna váltani vagy elkölteni. Putyinék erre kerestek sajátos megoldást.

Szerző(k): Horváth Tibor
09.
03.
21:12
Szellemtanyákká válnak a német irodaházak?

Szellemtanyákká válnak a német irodaházak?

Az ifo gazdaságkutató intézet felmérése szerint a német vállalatok közel 6 százaléka csökkentette az irodahelyiségeinek számát, mert egyre többen dolgoznak távmunkában.

Szerző(k): Z. B.
08.
29.
13:03
Filléres sörrel és olcsó csirkével csalogatják a magyarokat Szlovákiában

Filléres sörrel és olcsó csirkével csalogatják a magyarokat Szlovákiában

Miközben az Economxnak nyilatkozó szakértő szerint komoly társadalmi feszültséget szülhet, hogy Magyarországon a piacvezető láncok egy tudatos stratégia részeként egységesen szembe mennek a vásárlók és a magyar gazdaság érdekeivel, addig a Szlovákiában olyan akciókat kínál az egyik multi, amivel szinte képtelenség felvenni a versenyt. Egyes prémium termékek fele annyiba kerülnek mint hazánkban, de az általános élelmiszereknél is nagy különbség mutatkozik az egyértelműen magyarokra vadászó Kaufland akciós kínálatát nézve. A Lidl-t és a Kauflandot is tulajdonló Schwartz Group tavaly csoportszinten 64 128 milliárd forintra növelte bevételét.

Szerző(k): Németh Tamás
08.
28.
20:24
Nagyragadozó készül a magyar webáruházpiacra

Nagyragadozó készül a magyar webáruházpiacra

Még az idén megnyit a lengyel Allegro online piactere.

Szerző(k): T. E.
08.
28.
15:54
Fegyvert rántott a kormány, a másik oldal nem érti, hogy miért

Fegyvert rántott a kormány, a másik oldal nem érti, hogy miért

Panaszeljárás keretében a Gazdasági Versenyhivatal megvizsgálja a Nemzetgazdasági Minisztérium által feltárt és jelzett árképzési gyakorlatot, az azt alátámasztó bizonyítékokat, és megteszi a szükséges intézkedéseket. Kérdés, hogy a kiskereskedelmi láncok valóban olajat öntöttek tűzre, vagy pusztán a beszerzési árakhoz igazodva értékesítik termékeiket a kötelező bolti akciók kifutásával.

Szerző(k): Gyöngyösi Balázs
08.
27.
16:57
Nem ciki már a levetett kütyü, divatba jött a használt telefon

Nem ciki már a levetett kütyü, divatba jött a használt telefon

Két éve törtek be a magyar piacra, de mára már a startup létből kitört a román vállalkozás, mondta Blaumann Bence, a Rejoy.hu ügyvezető igazgatója.

Szerző(k): Koncsek Rita
08.
27.
07:01
A magyarok kétharmada többet fizetne ezekért a termékekért

A magyarok kétharmada többet fizetne ezekért a termékekért

A Nádudvari kutatása szerint a fogyasztók több mint 80 százalékának szempont a választásnál a márka fenntarthatósági törekvése.

Szerző(k): H. B.
08.
25.
13:26
200 forintos tejjel és 150 forintos sörrel lopják el a magyar vásárlókat

200 forintos tejjel és 150 forintos sörrel lopják el a magyar vásárlókat

Tartós tej 216 forintért, búzaliszt 173 forintért, népszerű sörök 200 forint körül – ilyen árakkal találkozunk az egyik Szlovákiában is jelen lévő német lánc akciós kínálatában. Miközben a nemzetgazdasági miniszter egy lapinterjúban arról beszélt nemrég, hogy a magyarok nem költenek eleget, a Kaufland már magyar nyelven, árait forintban feltüntetve csábítja a vásárlókat a határ túloldalára. Durván jó árakkal.

Szerző(k): Németh Tamás
08.
25.
09:37
Megvadulnak érte a magyarok, két új üzletet is nyit a filléres diszkont

Megvadulnak érte a magyarok, két új üzletet is nyit a filléres diszkont

Két új boltot is nyit Magyarországon a CCC tulajdonában lévő lengyel divatipari üzletlánc, a HalfPrice.

Szerző(k): Economx