A 30 milliárd forintos keretösszeg negyedét már ki is fizette az Energiaügyi Minisztérium, a pályázati helyek háromnegyede pedig már be is telt az e-autó programban. A tárca szerint 2,6 és 64 millió forint közötti összeget kaphatnak mindazok, akik megfelelnek a feltételeknek, és céges autóflottáikat zöldítenkék klímabarát személygépkocsikkal, kisteherautókkal vagy kisbuszokkal.
Szerző(k): EconomxMásfél milliárd eurós bírsággal szembesülhet a világhírű német autógyártó, miután úgy tűnik, nem tudja teljesíteni az unió által előírt flottakibocsátási követelményeket.
Szerző(k): G. É.Eltűnnek a termékekről a vonalkódok, új technológia váltja azokat. A fogyasztók olyan információkhoz juthatnak az innováció által, amely meghatározhatja, megvásárolnak-e egy terméket.
Szerző(k): L. K.Egy háromtagú konzorcium építheti meg az MVM Mátra Energia Zrt. visontai telephelyén az új kombinált ciklusú (CCGT- Combined Cycle Gas Turbine) erőművet.
Szerző(k): H. Sz.A kaliforniai állam, a lakosság és a biztosítók évtizedek óta szabotálták a város fejlődését. Így történt, hogy nincs megfelelő vízellátás, hogy fél évszázada nem növekedett a tűzoltóság állománya, hogy gyakorlatilag nincs tűzbiztosítás egyes régiókban, s hogy a környezetvédelmi előírásoknak is nehéz megfelelni.
Szerző(k): Kreivich OrsolyaA Tesla segítségével próbálja mérsékelni a károsanyag-kibocsátását a Stellantis, a Toyota, a Ford, a Subaru és a Mazda. Az ACEA becslése szerint az unió 2025-ös kibocsátási céljai miatt mintegy 15 milliárd eurós bírságra számíthatnak az európai gyártók.
Szerző(k): Gulyas ÁbelAlaposan átrendeződik az elektromos autók piaca Németországban, ahol az egyik legnagyobb vesztes a Tesla és az Opel, míg más gyártók részesedése az általános visszaesés ellenére nő.
Szerző(k): T. K.Kritikus hatással lehet a háború a fenntarthatósági célokra – nyilatkozta az Economxnek Gelencsér András akadémikus, levegőkémikus, aki szerint a globális fogyasztói társadalom növekedésre alapozott modelljének drasztikus átalakítása lenne az egyetlen esély a modern civilizáció működőképességének fenntartására.
Szerző(k): Kreivich Orsolya2,9 százalékkal maradt el az ipari terlemés volumene tavaly novemberben az előző évi azonos időszak adataihoz képest. Az NGM szerint a hazai ipar teljesítményét külső tényezők húzzák vissza: a magyar gazdaság nem tudja magát függetleníteni Németország politikai és gazdasági válságának – elsősörben az autóiparon keresztül érkező – negatív hatásásaitól.
Szerző(k): L. K.