Egy friss kutatás szerint a magyar cégek többsége még nem készült fel az ESG-rendszerre, ami azért is problémás, mert a globális piacon a tanúsítvány megszerzése elengedhetetlen még a cégvásárlásoknál is.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA főnökök magasabb fizetéssel és előléptetésekkel igyekeznek visszacsábítani az alkalmazottakat az irodába.
Szerző(k): Hercsel AdélA családi vállalkozások leggyakoribb kihívása a hagyomány és a fejlődés közötti egyensúly megteremtése, annak felismerése, hogy mikor kell ragaszkodni a korábbi értékekhez, és mikor célszerű fejest ugrani az ismeretlenbe. „A KPMG öt olyan tényezőt azonosított, amik a vállalkozás pozitív örökségének tekinthetők, és azt találtuk, hogy az ezeket komplex módon ápoló cégeknél az örökség a siker fontos összetevője” – írja cikkében Simonyi Tamás, a társaság Szenior igazgatója.
Szerző(k): EconomxA technológiai fejlődés – különösen a mesterséges intelligencia és az adatalapú rendszerek – alapjaiban alakítják át a hazai pénzügyi szektort. A koronavírus-járvány óta felgyorsult digitalizáció hatékonyságnövelést és az innováció javulását eredményezte a pénzügyi, technológiai folyamatokban.
Szerző(k): Horváth BalázsAz új generációt sokkal inkább motiválja, hogy az elődök által létrehozott vállalkozásokat kivigye a nemzetközi piacokra – mondta az Economxnak Rózsai Rezső. A KPMG vezérigazgatója lapunknak azt is elárulta, hogy a sikeres cégépítéshez nem kellenek évtizedek, látott már példát arra, hogy pár éven belül birodalmat épített egy vállalkozó.
Szerző(k): Rádi BalázsA cégek háromnegyede már most alkalmazza pénzügyi beszámolói elkészítéséhez, és ez az arány három éven belül 99 százalékra emelkedik majd.
Szerző(k): Zádori BenceA nagy nyelvi rendszerek vállalati alkalmazása abban különbözik a Chat GPT általános felhasználásától, hogy a rendszer nem a globális internetről nyeri a tudását, hanem a vállalat által feltöltött dokumentumokból. Ez kiváló szövegfeldolgozási képességeket (például adatok kinyerése, szintetizálás, értelmezés, válaszok előállítása) eredményezhet, de a rendszert jól irányzott kérdések formájában érdemes felkészíteni a rendelkezésre álló vállalti tapasztalatok hasznosítására is.
Szerző(k): Ignácz PéterA kulturális és kreatív szféra (KKI) az EU-ban 30 millió munkahelyet teremt, és a vállalkozások több mint 12 százalékát adja. Az ágazat jelentősége – erős kisugárzásánál fogva – még a gazdasági mutatókkal mérhetőnél is nagyobb, hiszen hozzájárul a városok élhetőbbé tételéhez és akár a környezeti lábnyom csökkentéséhez is.
Szerző(k): Halász ErikaGőzerővel fejlesztik a cégek ügyfélszolgálati folyamataikat, így már átlagosan legalább négy különböző csatornán lehet elérni a nagy ügyfélforgalmat bonyolító magyar vállalatokat – állapította meg a KPMG friss magyarországi kutatásában. A különböző képességekkel rendelkező chatbotokat egyre több cég igyekszik mesterséges intelligenciával felruházni, ugyanakkor jelenleg a legnagyobb kihívás a vállalatoknak mégiscsak az, hogy saját belső működésüket optimalizálják. Nem elég ugyanis csupán az elérést biztosítani az ügyfélszolgálat felé, hanem valódi és gyors válaszokkal kell tudni előmozdítani az ügyfelek kéréseit, panaszait, érkezzen az bármely csatornán. Ráadásul mindezt függetlenül attól, hogy vállalaton belüli munkatárstól vagy külső ügyféltől, vásárlótól érkezik a kérés.
Szerző(k): Economx