A kínai autógyártók többségét komolyan visszaveheti az unió júliusban bevezetett új vámjai, azonban a szegeden gyárat építő BYD még növelheti is az európai részesedését.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA kínai autógyártók a tavalyi évben először értékesítettek több járművet amerikai riválisaiknál.
Szerző(k): Vermes ÁdámKína már most háromszor annyi aksit tudna termelni, mint amennyire szüksége van, meredeken zuhannak az árak. Mi lesz így a károsanyag-kibocsátás csökkentésével?
Szerző(k): V. G.A G7-ek holnapi éves csúcstalálkozójukon egyeztetnek a befagyasztott orosz vagyonból származó nyereség hasznosításáról és a kínai dömpingáradattal szembeni fellépésről is. Washington egyes források szerint újabb szankciókra készül az orosz hadsereget ellátó pénzintézetek ellen.
Szerző(k): Balatoni LillaNem értünk egyet a kínai elektromos autógyártókat sújtó brutális európai büntetővámokkal, a túlzott protekcionizmus nem megoldás – reagált a szerdai európai uniós tervezet hírére Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. Magyarország már a soros elnöksége részeként adhat markáns választ a Versenyképességi Tanács július 8-9-i ülésén.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsAz Európai Bizottság a mai nap bejelentette, hogy 38,1%-ig terjedő ideiglenes vámot vet ki a kínai elektromos járművek behozatalára, amire Kína nagy valószínűséggel gazdasági retorziókkal felel majd.
Szerző(k): Balatoni LillaAz egyik beszállítóval kapcsolatban felmerült a kényszermunka vádja.
Szerző(k): Kiffer AnnaA Volvo már megtette a szükséges előkészületeket az elektromos autói gyártásának Belgiumba telepítéséhez.
Szerző(k): Vermes ÁdámAz erőszak gazdasági hatása 2023-ban 19100 milliárd dollárt tett ki, ami a globális GDP 13,5 százalékát, fejenként 2380 dollárt (875 ezer forintot) jelent. Magyarország egy év alatt négy pozíciót javítva, jelenleg a 14. legbékésebb ország a világon.
Szerző(k): Vígh Gábor