Az árbevételük alapján rangsorolt logisztikai cégek 2012-es listáját - az előző évhez hasonlóan - a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. vezeti, a második helyen is maradt a Waberer\'s International Zrt., azonban a 2011-es negyedik helyezett Rail Cargo Hungaria Árufuvarozási Zrt. feljött a harmadik helyre, míg az akkori harmadik MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. visszacsúszott a negyedikre - derül ki a Szállítmányozói TOP 50-es listából, amit a Bisnode üzleti információszolgáltató állított össze a logisztikama.hu szakportál számára.
Szerző(k): MTIAz e-útdíj bevezetésével jelentősen javult a magyar belföldi multimodális szállítás versenyképessége, de akkora árkülönbözet, ami miatt megérné váltani, még nehezen érhető el - állapította meg egy friss kutatás.
Szerző(k): EconomxMár az e-útdíj bevezetése előtt megindult a szállítási árak növekedése, de az igazán jelentős hatásra a harmadik negyedévben lehet számítani. Nem csak maga az útdíj, hanem a piacról eltűnt fuvarkapacitások is az áremelkedés irányába mutatnak.
Szerző(k): Ádám ViktorMintegy 40 millió euró értékben vásárol Volvo kamionokat a magyar fuvarozó társaság.
Szerző(k): MTI-EcoAz e-útdíj bevezetése versenyhátrányba hozza a fő felvevőpiactól távol lévő kelet-magyarországi vállalkozásokat, és azon keresztül is fuvarköltség-növekedést generál, hogy csökkenti a hazai fuvarkapacitásokat - derült ki az 51. közgazdász vándorgyűlés logisztikai szekciójában.
Szerző(k): Ádám ViktorBár a kamion- és szállítmánylopások terén Magyarország európai összehasonlításban nem számít túl fertőzött országnak, az e-útdíj bevezetése javított az összképen.
Szerző(k): Ádám Viktor, EconomxA következő öt évben példátlan összegek beruházásával megújítják az orosz főváros közlekedési infrastruktúráját.
Szerző(k): Barabás T. JánosAz év második negyedében tovább csökkentek a hazai szállítási teljesítmények, a legnagyobb vesztes a hajózás lett - derül ki a KSH friss jelentéséből.
Szerző(k): EconomxAzt egyelőre nem tudni, hogy végül kínai, orosz vagy más külföldi hitel segítségével finanszírozza-e a kormány a Budapestet elkerülő V0 tehervasúti körgyűrű megépítését, az viszont meglehetősen biztosnak látszik, hogy a költségvetés számára nem térül meg a beruházás. Ahhoz ugyanis teherforgalom-duplázásra volna szükség, márpedig ezt csak több évtizedes távlatban látják elérhetőnek a szakértők.
Szerző(k): Ádám Viktor