maersk

01.
14.
12:05
Oroszország karjaiba szédülhet Európa a vörös-tengeri válság miatt

Oroszország karjaiba szédülhet Európa a vörös-tengeri válság miatt

Már a közeljövőben megfizethetjük annak az árát, hogy a húszi fegyveresek az ellenőrzésük alá vonták a Vörös-tenger hajóforgalmát. Az ezt a tengeri útvonalat választó konténerhajók száma minimálisra apadt a támadások miatt, Afrika megkerülése azonban nagy kitérő, amely hamarosan inflációs formában is megmutatkozhat. Az Economxnak nyilatkozó kutató szerint a március-júniusi időszak lesz az igazán kritikus ilyen szempontból. Ha pedig sokáig húzódna a konfliktus, Európa kénytelen lehet Oroszország felé kacsintani.

Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn
01.
05.
17:42
Vérszemet kaptak a kalózok, folytatódik a terrorizálás

Vérszemet kaptak a kalózok, folytatódik a terrorizálás

A Vörös-tengeren áthaladó kereskedelmi útvonal még mindig a húti fegyveresek támadása alatt áll, arra kényszerítve ezzel a hajózási áruszállító cégeket, hogy más útvonalakat keressenek.

Szerző(k): Vizvári Csenge
12.
25.
06:38
Visszatér a Vörös-tengerre a Maersk, ha bevédik a katonák

Visszatér a Vörös-tengerre a Maersk, ha bevédik a katonák

A világ második legnagyobb konténerszállító vállalata arra készül, hogy hajói újra átkelnek a Szuezi-csatornán.

Szerző(k): Economx
11.
03.
13:34
Két évig az Isten pénzét is elkérték, most örülnek ha túlélnek

Két évig az Isten pénzét is elkérték, most örülnek ha túlélnek

A világjárvány kitörése óta a szállítási díjak megugrása hatalmas áldás volt a Maersk számára. A dán hajózási óriás azonban arra figyelmeztet, hogy üzletágának hamarosan nehezebb időket kell átvészelnie. Az energiaárak emelkedése elviszi a bevételeik nagy részét, de ha recesszió lesz, akkor a forgalmuk is beszakad.

Szerző(k): Szabó Dániel
09.
15.
15:08
Nagy pofon a klímának, repülőre szállnak a konténerek

Nagy pofon a klímának, repülőre szállnak a konténerek

Fürdenek a pénzben a nagy hajózási társaságok a szállítmányozási szokások átalakításának köszönhetően, és ezt a pénzt most arra költik, hogy teherszállító repülőket vásároljanak. Ez nem túl jó hír klímavédelmi szempontból.

Szerző(k): Lovas-Romváry András
05.
04.
18:38
Az utolsó Maersk hajó is befutott Oroszországba

Az utolsó Maersk hajó is befutott Oroszországba

A héten a Maersk hajózási csoport utolsó konténerszállítója is befutott egy orosz kikötőbe, miután az ukrán agresszió miatt úgy döntött, hogy teljesen kivonul az orosz piacról. A cégnek még 20 ezer konténere rekedt az országban - írja a Marine Link.

Szerző(k): Szász Péter
03.
15.
18:03
Totális káosz érte el a szállítmányozást, a fogyasztók fizetik meg a drágulást

Totális káosz érte el a szállítmányozást, a fogyasztók fizetik meg a drágulást

A már túlfeszített ellátási láncokra még nagyobb terhet ró Oroszország ukrajnai inváziója, az arra adott nyugati büntetőintézkedések és a koronavírus-járvány új fellángolása Kína egyik gyártási központjában. Az árak várhatóan jelentősen emelkednek majd, még nagyobb drágulást előidézve a fogyasztói áraknál. A világgazdaság is nehéz időszak elé néz, főleg ha Oroszország lefoglalásokba kezd a konténerpiacokon.

Szerző(k): Szabó Dániel
03.
01.
16:39
Leállítja az oroszországi szállítmányozást a világ legnagyobb konténerfuvarozója

Leállítja az oroszországi szállítmányozást a világ legnagyobb konténerfuvarozója

A Maersk hajótársaság leállítja a konténerforgalmat Oroszországgal - jelentette be a cég. A világ legnagyobb konténerszállító vállalata már minden orosz kikötőbe tartó és onnan induló teherhajójáratát leállította. Csak a humanitárius szállítmányok jelentenek kivételeket.

Szerző(k): Szabó Dániel

Athene AI – Gen AI vállalatoknak (x)

Az AI megoldások hétköznapjaink részévé váltak. Céges környezetben követelmény a biztonságos használat és adatkezelés.