növekedés

06.
30.
18:36
Hatalmas szakadék miatt jöhet az összeomlás az év végéig

Hatalmas szakadék miatt jöhet az összeomlás az év végéig

A felfelé menetelő tőzsdék nem győzték meg az egyik legnagyobb befektetési bank vezető stratégáját. A JP Morgan elemzőcsapata szerint hatalmas a szakadék a részvényárfolyamok és a gazdasági ciklus között, ez pedig nem szokott szépen helyre rázódni. Hatalmas esés jöhet, a részvények értéküknek közel a negyedét is elveszthetik.

Szerző(k): Economx
06.
28.
09:52
Meglódult a turisták száma Magyarországon

Meglódult a turisták száma Magyarországon

A KSH adatai szerint közel 20 százalékkal nőtt a vendégek száma egy év alatt. A magyaroknak Sopron és környéke tetszik egyre jobban, a külföldieknek pedig Gyula.

Szerző(k): T. E.
06.
27.
16:24
Ha nagybevásárlásra készül, érdemes kivárni

Ha nagybevásárlásra készül, érdemes kivárni

Jók a tőzsdék kilátásai szinte minden szempontból a következő egy évben, azonban nem most kell erre megtenni a téteket. Az amerikai elnökválasztás és a tőzsdék szezonalitása is azt mutatja, hogy érdemes kivárni egy korrekciót még az év vége előtt és akkor belépni.

Szerző(k): Economx
06.
26.
09:43
Nem kirívóan drága az élet Magyarországon: olyan mondja, aki ért hozzá

Nem kirívóan drága az élet Magyarországon: olyan mondja, aki ért hozzá

A hazai gazdasági folyamatokból pedig az következik, hogy növekedés egyik fő támasza a lakossági fogyasztás újbóli megerősödése lesz.

Szerző(k): T. E.
06.
25.
16:47
Újraéledhet a hazai kiskereskedelem? Ezek a fizetési megoldások megdobhatják a vásárlások végösszegét

Újraéledhet a hazai kiskereskedelem? Ezek a fizetési megoldások megdobhatják a vásárlások végösszegét

A hazai kiskereskedelem nehéz időszakon van túl, a 2022-es csúcs óta folyamatos a forgalomcsökkenés. A rossz inflációs adatok tovább súlyosbították a helyzetet, mivel az árak emelkedésére a lakosság a fogyasztás visszafogásával reagált. Az idei évben jöhet a fordulat, a gazdasági növekedés egyik húzóereje lehet a kiskereskedelem. Az új elektronikus fizetési megoldások szintén növelhetik a vásárlásaink végösszegét. 2,5 millió bankkártya van mobiltárcába regisztrálva, ez azt jelenti, hogy minden negyedik bankkártya a telefonunkban lapul.

Szerző(k): Horváth Balázs
06.
19.
18:05
Cáfol a Magyar Turisztikai Ügynökség: nem is siklott félre az influenszerbuli

Cáfol a Magyar Turisztikai Ügynökség: nem is siklott félre az influenszerbuli

A Demokratikus Koalíció szerdán bejelentette, hogy hűtlen kezelés miatt feljelentést tesz a Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett májusi Budapest Influencer Trip miatt. Az MTÜ szerint azonban a DK hazudik.

Szerző(k): Z. B.
06.
19.
13:32
Nem fogja elhinni, melyik cég lett a világ legértékesebb vállalata

Nem fogja elhinni, melyik cég lett a világ legértékesebb vállalata

A tegnapi 3,5 százalékos árfolyamemelkedés révén az Nvidia 103 milliárd dollárral ért többet, mint a hétfői napon. Ezzel megelőzte a Microsoftot és az Apple-t.

Szerző(k): Gulyas Ábel
06.
13.
06:46
Nyugdíj vagy egészség? Kénytelen a magyar választani

Nyugdíj vagy egészség? Kénytelen a magyar választani

A jegybank új jelentése rámutat, hogy 2023 a korrekció éve volt a biztosítói és pénztári szektorban. Egyre többen döntenek úgy, hogy kevesebb készpénzt tartanak, inkább hosszú távú megtakarításba helyezik a vagyonukat. A statisztikából úgy tűnik, a magyaroknak dönteniük kell, inkább az egészségükre vagy a nyugdíjas éveikre költenek. Az MNB nyugdíj- és egészségreformot szorgalmaz.

Szerző(k): Horváth Balázs
06.
12.
06:03
Optimistább lett a Világbank, de nem dől hátra

Optimistább lett a Világbank, de nem dől hátra

Némileg javította az idei évre vonatkozó GDP-növekedési kilátásokat.

Szerző(k): Zádori Bence
06.
11.
20:03
Így lett a magyar kávézóból nemzetközileg ismert élelmiszermárka

Így lett a magyar kávézóból nemzetközileg ismert élelmiszermárka

Új stratégiával alkalmazkodik a megváltozott fogyasztói igényekhez a Café Frei. Egyre népszerűbb az otthoni kávézás, különösen a 25 év alattiak körében, nekik is kínálnak megoldást. A vállalat 2023-ban kétszer akkora kiskereskedelmi forgalmat ért el, mint egy évvel korábban, a kávéházi forgalom ezzel szemben mindössze 33 százalékkal nőtt. Nemzetközi terjeszkedésük is dinamikus, számos új franchise szerződést kötöttek, és a termékeiket egy diszkontáruház közreműködésével külföldi piacokra is eljuttatják.

Szerző(k): Horváth Balázs