A KSH adatai szerint közel 20 százalékkal nőtt a vendégek száma egy év alatt. A magyaroknak Sopron és környéke tetszik egyre jobban, a külföldieknek pedig Gyula.
Szerző(k): T. E.Jók a tőzsdék kilátásai szinte minden szempontból a következő egy évben, azonban nem most kell erre megtenni a téteket. Az amerikai elnökválasztás és a tőzsdék szezonalitása is azt mutatja, hogy érdemes kivárni egy korrekciót még az év vége előtt és akkor belépni.
Szerző(k): EconomxA hazai gazdasági folyamatokból pedig az következik, hogy növekedés egyik fő támasza a lakossági fogyasztás újbóli megerősödése lesz.
Szerző(k): T. E.A hazai kiskereskedelem nehéz időszakon van túl, a 2022-es csúcs óta folyamatos a forgalomcsökkenés. A rossz inflációs adatok tovább súlyosbították a helyzetet, mivel az árak emelkedésére a lakosság a fogyasztás visszafogásával reagált. Az idei évben jöhet a fordulat, a gazdasági növekedés egyik húzóereje lehet a kiskereskedelem. Az új elektronikus fizetési megoldások szintén növelhetik a vásárlásaink végösszegét. 2,5 millió bankkártya van mobiltárcába regisztrálva, ez azt jelenti, hogy minden negyedik bankkártya a telefonunkban lapul.
Szerző(k): Horváth BalázsA Demokratikus Koalíció szerdán bejelentette, hogy hűtlen kezelés miatt feljelentést tesz a Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett májusi Budapest Influencer Trip miatt. Az MTÜ szerint azonban a DK hazudik.
Szerző(k): Z. B.A tegnapi 3,5 százalékos árfolyamemelkedés révén az Nvidia 103 milliárd dollárral ért többet, mint a hétfői napon. Ezzel megelőzte a Microsoftot és az Apple-t.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA jegybank új jelentése rámutat, hogy 2023 a korrekció éve volt a biztosítói és pénztári szektorban. Egyre többen döntenek úgy, hogy kevesebb készpénzt tartanak, inkább hosszú távú megtakarításba helyezik a vagyonukat. A statisztikából úgy tűnik, a magyaroknak dönteniük kell, inkább az egészségükre vagy a nyugdíjas éveikre költenek. Az MNB nyugdíj- és egészségreformot szorgalmaz.
Szerző(k): Horváth BalázsNémileg javította az idei évre vonatkozó GDP-növekedési kilátásokat.
Szerző(k): Zádori BenceÚj stratégiával alkalmazkodik a megváltozott fogyasztói igényekhez a Café Frei. Egyre népszerűbb az otthoni kávézás, különösen a 25 év alattiak körében, nekik is kínálnak megoldást. A vállalat 2023-ban kétszer akkora kiskereskedelmi forgalmat ért el, mint egy évvel korábban, a kávéházi forgalom ezzel szemben mindössze 33 százalékkal nőtt. Nemzetközi terjeszkedésük is dinamikus, számos új franchise szerződést kötöttek, és a termékeiket egy diszkontáruház közreműködésével külföldi piacokra is eljuttatják.
Szerző(k): Horváth Balázs