A hazai online kiskereskedelmi forgalom 2020-ban elérte a nettó 1046 milliárd forintot, először lépve át az 1000 milliárdos lélektani határt. Az előrejelzés szerint 2025-re a gazdasági környezettől és a fogyasztói szokásoktól függően további 91-161 százalékos növekedés várható. Leginkább az IT cuccokat vitték az emberek. A járvány hatására tavaly először fordult elő, hogy a készpénz elveszítette dominanciáját az online kiskereskedelemben.
Szerző(k): Molnár CsabaA Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát több, mint bruttó 130 milliárd forintos online forgalommal, az immár közös, magyar központú cégcsoportként működő eMAG-Extreme Digital végzett. Érdekes, hogy az alig több mint egyéves kereskedő kifli.hu az FMCG-lista második helyét szerezte meg.
Szerző(k): Molnár CsabaAz emberek 54 százaléka ugyanolyan gyakorisággal, majdnem 40 százaléka sűrűbben fog online vásárolni az idén a tavalyi rekordévhez képest - derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riportból.
Szerző(k): Szabó DánielKét év alatt hatról tizenkét százalékra nőtt a legalább hetente online vásárló magyarok aránya - közölte a Reacty Digital az MTI-vel.
Szerző(k): Szepesi AnitaMeglehetősen élesen vágott vissza az online kereskedési platformot üzemeltető Robinhood nevű cég Warren Buffettnek, aki szerint ők is szerepet játszanak a tőzsdén a kaszinó mentalitás terjedésében. A Robinhood szerint az embereknek elegük van a guruból.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásMárciusban ismét rekordot döntött az online kiskereskedelem - kommentálta a Központi Statisztikai Hivatal bolti forgalomról szóló legfrissebb adatait az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Szerző(k): Szabó DánielA koronavírus-járvány hatására az online eladások aránya a teljes globális kiskereskedelmi forgalomban 19 százalékra emelkedett a 2019. évi 16 százalékról - áll az ENSZ Kereskedelmi és Fejlesztési Konferenciája (UNCTAD) hétfőn ismertetett jelentésében.
Szerző(k): Domokos LászlóA fizikai üzletek lezárása korábban elképzelhetetlen tempóra pörgette az online vásárlásokat. A járvány következtében több évet „öregedett” a hazai e-kereskedelem, és visszafordíthatatlanul megnyerte magának a magyarországi vásárlók jó részét. A lezárások alatt az átlagoshoz képest kilőtt a szegmens forgalma, ez azonban sok elvárást is magával hozott a logisztikában, a fizetések biztonságában és megváltoztak a fogyasztók szokásai is. És ez már valószínűleg így is marad.
Szerző(k): Molnár CsabaAz Apple Payt kettő kivételével már minden hazai bank bevezette, a Google Pay még csak a K&H-nál érhető el, de az Erste és a CIB is tervezi, hogy még az idén elindítja. Az MKB, a Budapest Bank és a Takarékbank ügyfelei viszont várhatóan csak a bankok egyesülése után élvezhetik a szolgáltatás előnyeit.
Szerző(k): Herman Bernadett