Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) napokban elfogadott kötelező véleménye hatalmas változásokat hozhat a viselkedésalapú reklámozás terén, amikor is felhasználókat internethasználatuk közben nyomon követik, és így küldenek nekik célzott reklámokat. Az Economxnak nyilatkozó szakértő szerint a nagy online platformok várhatóan újragondolják, miképp is közvetítsék személyre szólóan a hirdetők üzeneteit.
Szerző(k): Drávucz PéterA módosítások Bulgáriában betiltják a szerencsejáték-reklámokat minden sugárzott és nyomtatott médiában, beleértve a weboldalakat és a sporttermékeket is.
Szerző(k): Horváth TiborA streamingszolgáltató óriás szerint jól indult a 2024-es év, mivel a nettó nyereség 79 százalékkal 2,3 milliárd dollárra ugrott, felülmúlva az elemzői várakozásokat.
Szerző(k): Horváth TiborMár érvényesül a tavaly júniusban hatályba lépett Magyar Reklámetikai Kódex hatása, érezhetően csökkent a fogyasztói panaszok száma – tudta meg az Economx. A Magyar Reklámszövetség főtitkára szerint az elmúlt időszakban több reklámozónál és ügynökségnél volt belső tréning.
Szerző(k): Drávucz PéterÚj előfizetési rendszert tesztel a milliárdos közösségi platformján.
Szerző(k): EconomxA globális szereplők évről évre egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a hazai médiatortából – de vajon jól jár-e, aki minden hirdetési pénzét ezeken a felületeken költi el? A digitális médiapiac mérési megoldását szállító regionális tech vállalat, a Gemius új techológiai megoldással rukkolt elő, amelynek segítségével az Indamedia egy új elemzéssel kutatja a hazai kiadói piac hatékonyságát, és a fenti dilemmára keres válaszokat.
Szerző(k): K. G.A videómegosztó platform egy új szigorítást tesztel, amely szerint a felhasználók három videót nézhetnek meg a reklámblokkolóval, aztán letiltják a fiókját.
Szerző(k): Horváth BalázsJúnius 30-án hatályba lép az új reklámetikai kódex, számos fontos újítással bír majd, az egyik vadonatúj szakasza: a „Reklámozás influenszerrel”. Helyretették, hogy miképp kell értelmezni az influenszereket és a velük történő üzleti együttműködéseket.
Szerző(k): Drávucz PéterAz élő rocklegenda Ozzy Osbourne és Billy Idol a Workday vállalati rocksztárokról szóló reklámjában szerepelnek, a rapper Jack Harlow pedig a Doritos reklámjában tűnik majd fel, humoros és önironikus hangon, miközben a Kansas City Chiefs a Philadelphia Eagles ellen küzd a National Football League bajnoki címéért.
Szerző(k): Horváth Tibor