reklámpiac

03.
24.
20:06
Így teljesített tavaly a magyar média- és kommunikáció piac

Így teljesített tavaly a magyar média- és kommunikáció piac

Növekedett a magyar média- és kommunikációs piac abszolút értékben tavaly, a járvány erőteljes jelenléte ellenére, a magyar médiaköltések egyharmada a globális digitális szereplőknél csapódott le - közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a társszövetségekkel, partnerekkel közös közleményben.

Szerző(k): Szepesi Anita
03.
04.
16:22
A Google már egyáltalán nem hirdet Oroszországban

A Google már egyáltalán nem hirdet Oroszországban

A héten egymás után jöttek a Putyin országát egyre jobban korlátozó nemzetközi szankciók, de ezek mellett, a magáncégek is igyekeztek nyomást helyezni az orosz kormányra. A legnagyobb reklámkereskedőnek nem kis piaci kiesést jelenthet az ország elhagyása, de úgy látszik mostanra náluk is betelt a pohár.

Szerző(k): Sasvári Marcell
10.
22.
11:14
Hónapról hónapra tömegével ömlenek a nézőkre az új reklámok

Hónapról hónapra tömegével ömlenek a nézőkre az új reklámok

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanács tanulmányából.

Szerző(k): Rácz Gergő
07.
08.
19:12
Már a videójátékokat is megszállhatják az idegesítő hirdetések

Már a videójátékokat is megszállhatják az idegesítő hirdetések

A videojáték-ipar vezető szereplői elsőként kötöttek partnerséget egy amerikai reklámcég tulajdonában lévő új platformmal, így zöld utat kaphatnak a PC-s és konzolos játékokba integrált hirdetések. Az EA cáfolja, hogy szerződést kötött.

Szerző(k): Nagy Martin
12.
04.
08:00
A Covid után jön a "sütiapokalipszis" - mit lehet tenni?

A Covid után jön a "sütiapokalipszis" - mit lehet tenni?

Miközben a koronavírus-járvány az egész üzleti világot felkavarta, komoly változások is zajlanak a hirdetési iparban. A közelmúltban még az olyan jogszabályváltozások okoztak fejfájást a cégvezetőknek, mint a GDPR vagy az elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelv (ePrivacy), most egy újabb jelentős változás lóg a levegőben: a "sütiapokalipszis". Két éven belül ugyanis a harmadik féltől származó sütik (cookie-k) el fognak tűnni, ami óriási fenyegetést jelent a reklámcégekre nézve. Mit kezd ezzel a helyzettel a piac egyik meghatározó szereplője, az internetes közönségméréssel foglalkozó lengyel kutatócég, a Gemius? Többek között erről mesélt a Napi.hu-nak adott interjújában Lukas Vinkler üzletfejlesztési menedzser, aki a magyarországi terveikről is beszélt.

Szerző(k): Szabó Zsuzsanna
10.
16.
17:12
A reklámcégeket sem kíméli a járvány

A reklámcégeket sem kíméli a járvány

A reklámszövetség szerint a teljes kommunikációs iparág 148,8 milliárd forintos visszaeséssel számolhat az idén.

Szerző(k): Rácz Gergő
05.
29.
12:06
Megkerülhetetlen lett az online a hirdetési piacon

Megkerülhetetlen lett az online a hirdetési piacon

A járványhelyzet okozta megnövekedett képernyőfogyasztás újabb fordulatot hozott az amúgy is folyamatos változásban levő magyarországi reklámpiac számára. Már a kampánytervezésben is érdemes a reklámpiacnak a kisebb költségvetést igénylő, de heti szinten gyakorlatilag azonos sokaságot elérő online hirdetések felé fordulnia. Az új trend az, hogy már nem médiatípusok alapján kell választaniuk a piaci szereplőknek – a képernyők egyre közelebb kerülnek egymáshoz a reklámkampányok szempontjából is.

Szerző(k): Szabó Dániel
05.
07.
22:12
A média- és kommunikációs piacon 150 milliárdos visszaesés jöhet idén

A média- és kommunikációs piacon 150 milliárdos visszaesés jöhet idén

A média- és kommunikációs piacon átlagosan 38 százalékos visszaesést várnak az iparági szereplők az idén - közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a társszövetségeivel közös közleményében az MTI-vel.

Szerző(k): Domokos Erika
03.
15.
15:04
Hiába szeretjük a Google-t, ha megfojt

Hiába szeretjük a Google-t, ha megfojt

Az Európai Bíróság egyet ide, egyet oda jellegű ítéletet hozott a magyar reklámadó ügyében a közelmúltban: a hazai reklámadó szabályozását egy részről túl szigorúnak tartják a Google-lel szemben, de közben meg azt mondják, hogy lehet fizettetni a szoftvercéget. A magyar reklámpiac kiegyensúlyozatlanságán ez mit sem fog változtatni, pedig a versenytársak joggal mondják, hogy baj van.

Szerző(k): Szabó Dániel
02.
13.
10:59
Elkezdenek költeni a cégek a kormány helyett a reklámpiacon

Elkezdenek költeni a cégek a kormány helyett a reklámpiacon

A magyar reklámpiac várhatóan 7 százalékkal bővül az idén, főként a versenyszférának köszönhetően, mivel 2020 a politikai reklámköltések szempontjából várhatóan csendesebb időszak lesz a választási évnek számító 2019-nél - olvasható a Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országra kiterjedő előrejelzésében, amit csütörtökön jutattak el az MTI-nek.

Szerző(k): Szabó Dániel