A médiafogyasztóknak néha fel sem tűnik, de máskor botrányokhoz vezet egy-két rosszul elhelyezett hirdetés. A légi szerencsétlenségek mellett virító repülőjegyhirdetés, vagy a terrortámadásról szóló hírbe becsúszott fekete pénteki akciók reklámja nemcsak ízléstelen, de hatalmas kárt okozhat egy-egy márkának. A hazai hirdetési piacon a márkabiztonság ezen aspektusára egyelőre kevés cég figyel, pedig az Indamedia Sales és a Whitereport közös kutatása alapján itthon sem vehetik ezt félvállról sem a legnagyobb, sem a legkisebb márkák. A kvalitatív felmérés eredményeiről, valamint a brand safety fontosságáról beszélgettünk Incze Kingával, a szakértői interjúk készítőjével.
Szerző(k): Szabó DánielTavaly ismét nőtt a magyarországi reklámipar: a több mint hétszázalékos bővülés 260 milliárd forintos árbevételt jelentett. A legdinamikusabban a digitális piac nőtt, 14 százalékkal - és ebből döntő részt hasítottak ki a multinacionális cégek.
Szerző(k): Szakonyi PéterÚjra rekordszintre emelkedett a hazai médiapiac árbevétele. A tavaly mért 338 milliárd forintos árbevétel már meghaladja az utolsó "békeév", azaz a 2008-as szintet. A 21 milliárdos profit közel 90 százalékát tíz cég zsebelhette be.
Szerző(k): Szakonyi PéterJogsértően reklámozta termékeit a CalciTrio étrend-kiegészítő forgalmazója a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint, bírságot azonban nem kell fizetnie, miután együttműködött a hivatallal: elismerte a jogsértést, és megfelelési programot dolgozott ki.
Szerző(k): K. Kiss GergelyAz ESMA Reklám Zrt. helyezhet el reklámfelületeket a közvilágítási oszlopokon miután a Fővárosi Közgyűlés szerdán jóváhagyta az erről szóló haszonbérleti szerződést - írja az MTI.
Szerző(k): Szász PéterA 2017-es reklámtorta mérete 240,98 milliárd forint volt, amely az előző évi 216,09 milliárd forinthoz képest - a tavalyihoz hasonló ütemű - 11,52 százalékos növekedést jelent. A Reklámtortában minden szegmens megőrizte az előző évi helyét és valamennyi média típus növekedést könyvelhetett el, miközben az állam egyre nagyobb szereplőjévé válik a magyar reklámiparnak - közölte a Magyar Reklámszövetség.
Szerző(k): Szabó ZsuzsannaÖsszeszedte a 24.hu, hogy a kormányközeli sajtó reklámbevételeinek hány százaléka származik közpénzből.
Szerző(k): Szász PéterA reklámújságok környezetvédelmi termékdíját már majdnem duplázná a kormány jövőre, a 2015 előttihez képest, hiszen két évvel ezelőtt már volt egy emelés. Az emelési javaslat mintegy 2,5 milliárd forintnyi többlethez juttathatja a költségvetést évente - becsülte a Blokkk.com. Ez jóval magasabb összeg, mint amekkorát a reklámszakma képviseletei becsültek nemrég.
Szerző(k): K. Kiss GergelySemjén Zsolt miniszterelnök-helyettes szeptember 26-án nyújtotta be a környezetvédelmi termékdíjról szóló módosító javaslatát. E szerint a reklámhordozó papír 1 kilogrammjára kivetett adó az eddigi 85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedhet. Szakmai szervezetek szerint a plusz adóteher meghaladhatja az 1 milliárd forintot és csapást mérhet az áruházi reklámújságokra.
Szerző(k): K. Kiss Gergely