Akkora a baj az autóiparban, hogy a gyártók felszólították az Európai Bizottságot: mondjon le a 2025-ös klímakövetelményekről, különben a 15 milliárd euróra becsült büntetéssel végképp alávágnak a vállalatoknak, emiatt emberek milliói kerülnek utcára.
Szerző(k): Thurzó KatalinHivatalosan átszervezik a nálunk is népszerű autómárkák gyártóját, ahol szeptember 20-ig adhatják be felmondási kérelmüket a munkavállalók, felső korlát nélkül.
Szerző(k): V. G.Akkora zuhanásban vannak az elektromos autó eladások, hogy a gyártók kénytelenek teljesen átszervezni a korábbi terveiket, illetve eltolni a teljes elektromos átállás időpontját. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter korábban arra figyelmeztetett, hogy a legfontosabb európai gazdasági adat jelenleg az, hogy mennyi autót adnak el, és abból mennyi elektromos.
Szerző(k): Vermes ÁdámGyengén kezdtek és még gyengébben fejezték be a csütörtöki kereskedési napot a nemzetközi piacok.
Szerző(k): Z. B.A Ford és a Renault vezetői is arról beszéltek, hogy nem lesz tartható a teljes elektromos átállásra kijelölt céldátum.
Szerző(k): Vermes ÁdámSzerbiában a Stellantis, míg Szlovéniában a Renault-hoz tartozó Revoz terjeszkedik.
Szerző(k): Vermes ÁdámMegrohanták az olaszok az EV-forgalmazókat júniusban, miután Róma egymilliárd eurós programot hirdetett az alacsony károsanyag-kibocsátású autókra. Ez jócskán megdobta az európai eladásokat is, az összkép azonban borús.
Szerző(k): V. G.A Volkswagen és a Renault egy olcsó elektromos autó fejlesztéséről folytatott tárgyalásokat, ezek azonban végül zsákutcába jutottak.
Szerző(k): Vermes ÁdámA francia autógyártó 300 millió eurót fektet be 2026-ig és a következő négy évben 550 új munkaerőt vesz fel Le Havre melletti üzemébe.
Szerző(k): Economx