2025-ig megkezdhetik a Fiat 500e hibrid változatának a tömeges olaszországi gyártását. Eközben leállítják a korábbi 500-as benzinmotoros és hibrid verzióinak előállítását Lengyelországban.
Szerző(k): Gulyas ÁbelAz Európai Bizottság kemény vámokat vetne ki a Kínából importált elektromos autókra, a tervektől azonban rosszul vannak az európai gyártók. A szakértő szerint Peking kétféle módon is reagálhat az uniós kihívásra, amely a németeknek fájhat a leginkább.
Szerző(k): Vermes ÁdámEgy lehetséges üzemről folynak a tárgyalások a Honda, a Stellantis és a Nissan közös vállalkozásaként ismert kínai Dongfeng elektromos járműgyártó és Róma között.
Szerző(k): Zádori BenceA francia autógyártó 300 millió eurót fektet be 2026-ig és a következő négy évben 550 új munkaerőt vesz fel Le Havre melletti üzemébe.
Szerző(k): EconomxMindez 12 héttel azután történt, hogy Róma felmondta a Selyemút megállapodást és erről tavaly december 3-án értesítette Pekinget. A BYD szerint a második európai üzem az értékesítési mennyiségtől függ.
Szerző(k): EconomxJanuárban megugrott az európai autóeladások száma, miközben az elektromos autók iránti kereslet is helyreállt a tavalyi visszaesés után. Korai lenne temetni még az európai autógyártást.
Szerző(k): Fellegi TamásA Halcyon Concept egy felsőkategóriás elektromos szedán áramvonalas karosszériával és futurisztikus részletekkel.
Szerző(k): Vermes ÁdámA Stellantis 1,6 milliárd dollárért 21 százalékos részesedést vásárol a Leapmotor kínai elektromosjármű-gyártó cégben. A cégek közös vállalatot alapítanak a Leapmotor termékek Kínán kívüli gyártására és értékesítésére.
Szerző(k): EconomxAkkumulátornyersanyag-bányákat vásárol Brazíliában a Volkswagen és a Stellantis autógyártó konszern. Mindkét vállalat az elektromos autóihoz szükséges akkumulátorok nyersanyagszükségletét kívánja biztosítani a befektetéssel.
Szerző(k): Varga Csenge