A Stellantis vezére szerint az európai autóipar számára az a legnagyobb kihívás, hogy lemarad a kínaiak mögött, ez pedig semmiképpen sem segíti, hogy erőforrásaik egy részét az Euro 7-es norma szerinti autók fejlesztésére kell fordítaniuk, amelyeket úgyis betiltanak 13 év múlva.
Szerző(k): Szász PéterA Stellantis autóipari konszern leszerződött azzal a céggel, amely a Mercedes önvezető rendszeréhez is szállít eszközöket. Márpedig a stuttgarti márka volt az első amely megszerezte az európai jóváhagyást a 3. szintű autonóm vezetéshez. A Stellantis ráadásul egy továbbfejlesztett változatot kap 2024-től.
Szerző(k): Szász PéterA Fiat Chrysler Automobiles amerikai vállalata pénteken bűnösnek vallotta magát bűnszövetségben való bűnrészességben, és mintegy 300 millió dollárt fog fizetni egy vádalku keretében, hogy szabaduljon az amerikai igazságügyi minisztérium többéves dízel-kibocsátási csalási vizsgálatától - írja a Reuters.
Szerző(k): Szabó DánielMár korábban is hallani lehetett arról, hogy az autóipar úgy próbál úrrá lenni a chiphiányon, hogy a kocsikat bizonyos funkciók nélkül szállítják le a vevőknek és később pótolják azokat akár a szervizben akár szoftveres frissítéssel. Most a BMW tesz így, ráadásul a prémium kategóriás kocsikból egy nagyon fontos dolog hiányzik.
Szerző(k): Szász PéterA Fiat Chrysler és a Peugeot egyesülésével létrejött Stellantis megvásárolja a Share Now autómegosztó szolgáltatót, a Mercedes és a BMW közös vállalatát - írja a Világgazdaság.
Szerző(k): Szász PéterA Stellantis autógyártó kedden közölte, hogy a logisztikai nehézségek és az ukrajnai háború miatt Moszkva ellen bevezetett szankciók arra kényszerítik, hogy felfüggessze a termelést oroszországi üzemében.
Szerző(k): Szabó DánielA Stellantis közölte, hogy eladta a Gefco autószállító vállalatban fennmaradó 25 százalékos részesedését a CMA CGM francia hajózási vállalatnak. A maradék 75 százalékos részesedés az Orosz Vasutak (RZD) tulajdonában volt, és már az is a franciáké - írja az Autonews.
Szerző(k): Szász PéterA Lancia országvezetők kinevezésével készül az Olaszországon kívüli értékesítésre. Az autómárka 2017-ben visszahúzódott az olasz belföldi piacra, és azóta csak a negyedik generációs Ypsilon kisautót értékesítette - írja az Autonews.
Szerző(k): Szász PéterA Stellantis, miközben átrendezi európai gyárainak modellelosztását két új elektromos zászlóshajót készül bejelenteni. Az egyik a DS (a citroen prémiummárkája) csúcsmodellje, a másik pedig az Opel Insignia utódja - írja az Autonews.
Szerző(k): Szász Péter