A kormány második félévi jogalkotási programja szerint számos nagy horderejű törvény és kormányrendelet születhet a következő hónapokban.
Szerző(k): G. É.Azzal mindenki tisztában van, hogy a taxisok sokat költenek tankolásra, a társaságnak pedig, amelynek a színeiben szállítják az utasaikat, leadót fizetnek, ugyanígy az adót és a járulékokat sem ússzák meg. Az viszont kevésbé ismert, hogy a sofőrök jelentős része nem saját járművel dolgozik, hanem bérautóval, ami hetente 70-80, de akár 100-110 ezer forintot is elvisz. Vagyis a taxizás valóban nem olcsó mulatság, de gyakran azoknak sem, akik a volán mögött ülnek.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsNagy a bizonytalanság a MÁV-nál, miután egyre-másra olyan hírek látnak napvilágot, amelyek ismét vonalbezárásokról szólnak.
Szerző(k): G. É.Akár 15 százalékkal rövidülő utazási időket remél a Bolt attól, hogy partnerségre lép a TomTommal, amelynek a közlekedési adatait felhasználva javítaná a szolgáltatásai minőségét. A Bolt több helyen megkapta már, hogy az Uber applikációja hatékonyabb, versenyképesebb, ám azokon a piacokon, amilyen a hazai is, különösen fontos lehet a technológiai háttér, hiszen befagyasztott árak mellett alapvetően meghatározhatja az ügyfél elégedettségét, hogy milyen gyorsan jut el A pontból B-be. Forrásaink szerint Budapesten ma még megfér egymás mellett a Bolt és az Uber, hiszen az idei nemzetközi turizmus már a Covid előtti 2019-es rekordév lendületét idézi, az ősszel viszont nagy feszültség várható, amikor drasztikusan csökken az utasok száma.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsA Főtaxi-csoport tulajdonosa szerint élére álltak a változásoknak, és ebben kiváló partnerre találtak az applikáció alapú személyszállítás úttörőjében. Ma indította el újra szolgáltatását Budapesten az Uber, ahová már több mint 3 ezer sofőr jelentkezett. Júniusban az utasok három alkalommal, összesen ötezer forintig ingyenesen próbálhatják ki a szolgáltatást.
Szerző(k): Vígh GáborMartin Villig, a Bolt társalapítója szerint a magyar piacon meglehetősen szigorú a szabályozás, ezért itt elsősorban a szolgáltatás színvonalával lehet versenyezni.
Szerző(k): Vermes ÁdámPár nap alatt több mint 700 taxis jelentkezett az Uber digitális toborzására, miután a cég február 27-én bejelentette, hogy a Főtaxival együttműködve hamarosan belép a budapesti piacra. A hagyományos diszpécserközpontokat üzemeltető kisebb társaságok az élet-halál kérdésével fognak szembenézni – mondta az Economx érdeklődésére Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Szerző(k): V. G.Az új taxitörvénnyel csökkenteni akarják az Uber versenyelőnyét.
Szerző(k): EconomxMa hajnaltól újra járnak a személyvonatok Magyarországról Szabadkára, napi 10 járat közlekedik majd a két ország között.
Szerző(k): Economx