Ugyan a leggyakoribb és a leginkább démonizált üvegházhatású gáz a szén-dioxid, valójában van, ami hamarabb fektetheti a Földet két vállra.
Szerző(k): Zádori BenceAz európai közlekedési stratégia központi eleme a kerékpározás – erről köttetett egyezség az Európai Közlekedési Tanács informális ülésén. A kontinensen a jelenlegihez képest 2030-ra megdupláznák a biciklivel megtett kilométerek számát.
Szerző(k): S. A. S.Kedden veszi kezdetét Shellnek a klímavédelem szempontjából mérföldkőnek számító fellebbezési ügye. Az olajvállalatot még 2021-ben kötelezte a hágai Nemzetközi Bíróság, hogy 2030-ig 45 százalékkal kell csökkentenie a saját és a fogyasztói szén-dioxid kibocsátását. A Shell szerint egy vállalat nem tehető felelőssé az ügyfelei fogyasztásáért és rengeteg forrást fektettek már az alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiamegoldásokba.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA súlyosbodó klímaválság miatt zárja be széntüzelésű erőműveit Németország, hogy minél kevesebb üvegházhatású gáz kerüljön a légkörbe.
Szerző(k): Hercsel AdélSvédország előadta, milyen lépéseket várna a NATO-tól. Vlagyimir Putyin orosz elnök azt kutatta, kapcsolható-e a moszkvai terroreseményekhez Ukrajna. Baltimore-ban pedig súlyos következményekkel járt, hogy hídnak ütközött egy teherhajó. Ezek voltak a hét legfontosabb külgazdasági és külpolitikai eseményei.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennSzlovákia eredetileg 2030-ra tervezte a szénből való kivonulást, de a folyamatot most 2024 közepére gyorsította fel.
Szerző(k): Hercsel AdélAz Egyesült Arab Emírségek 2028-tól 15 éven keresztül ad el cseppfolyósított földgázt Európa legnagyobb gazdaságának. Németország a tervek szerint az évtized végére teljesen elhagyná a szenet.
Szerző(k): Vermes ÁdámBármennyire is szeretnénk és divatossá is vált, a fenntartható és környezettudatos cégek nem nagyon jelentenek jobb befektetést az ilyen kérdésekkel nem foglalkozó társaiknál. Az ilyen irányú vizsgálatokat többen is megkérdőjelezték, de a befektetési guru Warren Buffet sem hisz az ESG csodában. Ettől függetlenül egy cég még működhet felelősségteljesen.
Szerző(k): EconomxHiába lennének sokkal környezetkímélőbb megoldások, a jelek szerint Európán belül a légi közlekedés az, ami egyre dominánsabbá válik, és továbbra is hatalmas növekedési potenciállal rendelkezik. Úgy tűnik, a vasúti közlekedés elveszíti a harcot.
Szerző(k): Economx