A taxiipar azzal vádolja az olyan szolgáltatókat, mint az Uber, hogy kizsákmányolják partnereiket. Egy tanulmány hivatott cáfolni a vádat, de ez nem győzi meg a versenytársakat.
Szerző(k): L. K.71 százalékkal estek vissza az eladások nyugati partnerünknél, de úgy látszik, ez nem érinti meg a vállalatot.
Szerző(k): Kiffer AnnaA taxisoknak elenyésző hányada bukott el a nyári fogyasztóvédelmi akcióban.
Szerző(k): T. E.Azzal mindenki tisztában van, hogy a taxisok sokat költenek tankolásra, a társaságnak pedig, amelynek a színeiben szállítják az utasaikat, leadót fizetnek, ugyanígy az adót és a járulékokat sem ússzák meg. Az viszont kevésbé ismert, hogy a sofőrök jelentős része nem saját járművel dolgozik, hanem bérautóval, ami hetente 70-80, de akár 100-110 ezer forintot is elvisz. Vagyis a taxizás valóban nem olcsó mulatság, de gyakran azoknak sem, akik a volán mögött ülnek.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsAz Uber általában készpénzmentesen működik, de most Budapest is csatlakozik azokhoz a nagyvárosokhoz, ahol zsebbe nyúlva is lehet fizetni.
Szerző(k): L. K.A Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda (KR NNI) ezúttal a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Közép-magyarországi Bűnügyi Igazgatóság nyomozóival közösen csapott le. A gyanú szerint a taxisok nemcsak kisajátították maguknak az egyes drosztokat, de mindemellett feketén is dolgoztak.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraNem kapta meg a hozzá szükséges hatósági tanúsítványt, emiatt mégsem mutatják még be a technológiai vívmány.
Szerző(k): Zádori BenceA mintegy száz rendőr bevetésével tartott razzián 29 ember ellen intézkedtek.
Szerző(k): T. E.Akár 15 százalékkal rövidülő utazási időket remél a Bolt attól, hogy partnerségre lép a TomTommal, amelynek a közlekedési adatait felhasználva javítaná a szolgáltatásai minőségét. A Bolt több helyen megkapta már, hogy az Uber applikációja hatékonyabb, versenyképesebb, ám azokon a piacokon, amilyen a hazai is, különösen fontos lehet a technológiai háttér, hiszen befagyasztott árak mellett alapvetően meghatározhatja az ügyfél elégedettségét, hogy milyen gyorsan jut el A pontból B-be. Forrásaink szerint Budapesten ma még megfér egymás mellett a Bolt és az Uber, hiszen az idei nemzetközi turizmus már a Covid előtti 2019-es rekordév lendületét idézi, az ősszel viszont nagy feszültség várható, amikor drasztikusan csökken az utasok száma.
Szerző(k): Gyöngyösi Balázs