A magyarországi élelmiszerárak tavaly 15 százalékkal maradtak el az uniós átlagtól, Európában pedig Románia volt a legolcsóbb.
Szerző(k): Csernátony CsabaVidus Gabriella és Vaszily Miklós a legbefolyásosabb vezető a médiapiacon.
Szerző(k): Csernátony CsabaMegőrizte vezető helyét a magyarországi boltláncok rangsorában a Lidl, amely 12 százalékkal 900 milliárd forint fölé növelte bruttó bevételét. Továbbra is a második a Spar, a harmadik pedig a Tesco. Az egy boltra jutó bevételt nézve az Auchan szerepelt a legjobban, 10 százalékos növekedést ért el, a Lidl pedig 9 százalékos emelkedéssel zárta a 2021-es évet, a harmadik helyen holtversenyben a CBA és a Coop áll. A három diszkont összforgalma 9 százalékkal nőtt, a hipermarketláncoké viszont csak 6 százalékkal, a magyar láncoké pedig 3 százalékkal emelkedett.
Szerző(k): Csernátony CsabaA GKID 2022-ben immár hetedik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Az összesített mezőny élén több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal ezúttal is az eMAG-Extreme Digital végzett. Az élelmiszerek, háztartási cikkek (gyűjtőnéven FMCG termékek) online piacának a legnagyobb szereplője a Tesco.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA 100 legfontosabb oktatástechnológiai cég közé választották a kontinensen a Codecool programozóiskolát. Az EdTech 100-as listájára egy másik magyar cég is felkerült.
Szerző(k): Szabó M. IstvánÁtmeneti megtorpanás után elképesztő ütemben gazdagszik tovább a magyar elit. A privátbanki ügyfelek vagyona két számjegyű mértékben nőhet az idén, de igazán gyorsan a top 100 leggazdagabb magyar fog gyarapodni.
Szerző(k): Herman BernadettSokakban felmerült már tavaly egy kérdés: vajon megelőzi-e a Lidl a Tescót 2020-ban? Ez megtörtént, sőt! A Lidl mindenkit lefutott 2020-ban. Már egy évvel korábban is lehetett látni a nagyon céltudatos előremenetelt, de kevés volt akkor a 12 hónap. Most viszont a diszkontlánc szignifikáns különbséggel vette át az első helyet a magyar piacon - derül ki a Trade magazin FMCG kereskedelmi rangsorából.
Szerző(k): K. Kiss GergelyNem forgatta fel a koronavírus-járvány a befolyásos médiaszereplők listáját. A Marketing&Média kommunikációs szaklap rangsorának élén megőrizte vezető helyét Vidus Gabriella RTL-vezér, akit másodikként szorosan követ Vaszily Miklós TV2-főnök. Általános trend, hogy növekszik a listán a digitális szegmensben dolgozó vezetők száma, valamint csökkent a főszerkesztők befolyása.
Szerző(k): Szász PéterA Corporate Knights 2020 indexe szerint Dánia legnagyobb energiavállalata a fenntartható fejlődés szerinti működés világbajnoka. Az Oersted 2018-ban még csak a 70. volt, de tavaly már a 4. helyen állt.
Szerző(k): Szabó M. István