Minden generációra más és más vásárlási szokás jellemző, ezért a kereskedők személyreszabott stratégiákkal célozzák meg a fogyasztói bázisokat. Összefoglalónkból kiderül, miért van az, hogy a baby boomerek ugyanahhoz a márkához ragaszkodnak, miért takarít meg többet az Y nemzedék és miért óvakodnak a Z generáció tagjai a hitelfelvételtől. A változó tendenciákról az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzőit kérdezte az Economx.
Szerző(k): Balatoni LillaA legfiatalabb amerikai fogyasztók nincsenek oda a gyorséttermekért, ami komoly gondot okoz az olyan nagy láncoknak, mint a McDonald's.
Szerző(k): Balatoni LillaA mai fiatalok túl sokat költenek divatra, szórakozásra és csak a mának élnek? A harminc alattiak vagy az idősebbek kezelik ügyesebben a pénzügyeiket?
Szerző(k): Horváth TiborHazánk tavaly óta öt helyet csúszott lefelé a lakosság boldogságérzetét mutató világranglistán. Az Economxnak nyilatkozó boldogságkutató szerint a „skandináv életérzés” receptje könnyebb, mint gondolnánk, és elkerülhetetlen a szemléletváltás.
Szerző(k): Thurzó KatalinElméleti modellek helyett a gyakorlati vonatkozásra kellene koncentrálni az oktatásban, erre vállalkozik mostantól közösen a Metropolitan Egyetem és az MNB-EduLab.
Szerző(k): Horváth BalázsA szülők 80 százaléka szerint a pénzügyi tudatosság fejlesztésében az otthoni minta a leginkább meghatározó. A többségnek viszont nehézséget jelent az ismeretek átadása.
Szerző(k): Horváth TiborA pénztárcában lévő pénz számolgatása, illetve a bankjegyek látványa erős kapcsolatot teremt az emberek és a fizetőeszköz között, miközben a bankkártyával kevésbé személyes a kapcsolatunk. Vagyis a pénz fizikai valójában mély pszichológiai hatásokat vált ki.
Szerző(k): Sánta AndrásKína szeretné megnyerni az európai autókereskedelmet is, de a nyugat-európai cégek ezt nem hagynák.
Szerző(k): EconomxHatalmas területen több mint ezer tűz aktív, ebből 380 a legnyugatibb tartományban, Brit-Kolumbiában.
Szerző(k): Economx