Egy friss elemzés szerint rendületlen a magyarok igénye az elektromos autók iránt.
Szerző(k): Balatoni Lilla2023 végére országosan már 2507 darab engedélyköteles tevékenység keretében üzemeltetett töltőberendezést tartott számon a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).
Szerző(k): Kiffer AnnaÉves és féléves összevetésben is a harmadik legnagyobb arányban bővült a hazai zöldflotta Európában.
Szerző(k): Gulyas ÁbelFelvázolta a kormány az európai elektromosautó-piac fellendítésére készített akciótervét. A javaslatok között szerepel a regionális töltőinfrastruktúra forradalmasítása, az Európai Unió polgárai számára 4500 eurós vásárlási támogatás bevezetése, és a használt akkumulátorok kötelező újrafeldolgozása is.
Szerző(k): Balatoni LillaMegduplázza a közlekedés zöldítésére, az elektromobilitás terjedésére fordítható pályázati forrásokat a kormányzat. A milliárdokból vidéken épülhetnek új elektromos töltőállomások.
Szerző(k): G. É.Az elektromos autók töltéséhez szükséges infrastruktúra olyan foghíjas az Egyesült Államokban, hogy az EV-k tulajdonosainak majdnem fele, 46 százaléka fontolgatja, hogy visszatér a hagyományos, benzines járművekhez.
Szerző(k): Hercsel AdélÉvente 855 tonna szén-dioxid-kibocsájtást váltanának fel a forgalomba hozott járművek.
Szerző(k): Kiffer AnnaAz Economxnak nyilatkozó szakértő szerint a magyar e-mobilitási piac térnyerése számos kihívás elé állítja a piaci szereplőket, a megnövekedett igények oka közt szerepel az elektromos eszközök növekvő használata is. Emiatt miatt a villamos energia iránti igény 2030-ra akár 50 százalékkal is nőhet hazánkban, Simon Gábor szerint ezt mind erőművi, mind hálózati oldalról tudni kell majd kezelni.
Szerző(k): Drávucz PéterA versenyképességhez szükséges célok szerint az egyik legfontosabb, hogy élre törjünk az elektromobilitáshoz kapcsolódó ökoszisztéma fejlettsége tekintetében - derül ki a kormány versenyképességi stratégiájából.
Szerző(k): Kreivich Orsolya