Az Osztrák Vasúttársaság (ÖBB) 2040-ig jelentősen bővítené és javítaná az ország nemzetközi és regionális vasútvonalait. Emiatt pedig jócskán lerövidülhet a menetidő.
Szerző(k): Zádori BenceBár a Magyar Államvasútak nem a legjobb napjait éli, az EU megállapodott a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) fejlesztéséről. Az uniós döntéshozók a fejlesztési tervekben a repülésről és az autózásról a vasútra helyezték a hangsúlyt, és ebbe az irányba terelik a tagországokat is. A tervekben kiemelt figyelmet kap Európa észak-déli összeköttetése mellett, Ukrajna, Moldova és a Nyugat-Balkán bekapcsolása a közlekedési hálózatokba.
Szerző(k): EconomxAz irodalom, a csatornaépítés és a vasútmérnökök kemény munkája is hozzájárult a Balaton mai arculatának a kialakulásához. A tó körül élő lakosság kezdetben a lecsapolást támogatta, a reformkor azonban mindent megváltoztatott.
Szerző(k): Horváth TiborEgy hasonló elképzelés Franciaországban kevés hatást váltott ki, és a kampányolók attól tartanak, hogy Spanyolországban is ugyanez lesz a végeredmény.
Szerző(k): Horváth TiborPénteken megkezdődik a győri fővonal pályarekonstrukciójának újabb szakasza. Az érintett szakaszokon kizárólag pótlóbuszok viszik az utasokat november 17-ig.
Szerző(k): Horváth TiborEgy új kutatás arra figyelmeztet, hogy az elmúlt három évtizedben drámai mértékben csökkent az európai vasúthálózat, miközben a közúti beruházások ugrásszerűen megnőttek.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraA 14 kilométeres vasútvonal költségvetése 45 milliárd forintról indul.
Szerző(k): Zádori Bence1995 és 2021 között Magyarország 22,9 milliárd eurót fordított közúti fejlesztésekre, ezzel szemben vasúti fejlesztésekre csupán 9,95 milliárd euró jutott.
Szerző(k): Horváth TiborBelföldi és nemzetközi járatokat is érint a Budapest-Bécs vonal rendbetétele.
Szerző(k): Economx