Noha a német autóipari óriás egyelőre mégsem zár be gyárakat, ha mégis feleslegessé válik egy németországi üzem, arra már lenne egy vevő: Kína.
Szerző(k): T. E.Leginkább Skoda Octaviára és szedánokra vágynak a hazai használtautó-vásárlók, de a pénztárcájuk a megfizethetőbb modellek felé tereli őket.
Szerző(k): G. É.Ha így muzsikál tovább az európai autógyártás, nem is nagyon lesz más opció. A vállalati igazgatótanácsokban láthatólag elaludtak és épp a megmentésre várnak. Nem mindenki ússza meg a kínai autók dömpingjét, sőt inkább az látható, hogy ki megy először csődbe.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsKarcsúbb értékesítési adatokról tanúskodik a VW friss jelentése, amely szerint a gyártó távol-keleti piacán is a pangás felé robognak.
Szerző(k): Sándor ZoltánRájár a rúd a Teslára, és így az amerikai céget tulajdonló Elon Muskra: nem elég, hogy eddig mínuszt könyvelt el a gyártó, alaposan visszaesett az eladott villanyautók darabszáma is az egyik fontos piacán, de még a Stichting Pensioenfonds ABP is megszabadult a befektetésétől.
Szerző(k): Sándor ZoltánA Tesla segítségével próbálja mérsékelni a károsanyag-kibocsátását a Stellantis, a Toyota, a Ford, a Subaru és a Mazda. Az ACEA becslése szerint az unió 2025-ös kibocsátási céljai miatt mintegy 15 milliárd eurós bírságra számíthatnak az európai gyártók.
Szerző(k): Gulyás ÁbelKátyúba szorult a német autóipar, ami az európai partnerpiacok, így Magyarország teljesítményét is befolyásolta. A szektor 2025-ben még rázós úton halad, de jövőre már van remény, hogy újra versenyképes legyen fő nyugati partnerünk autógyártása – jósolják az iparági szakértők.
Szerző(k): Thurzó KatalinAlig 3 német cég került fel a világ legértékesebb tőzsdei vállalatinak listájára az EY új tanulmánya szerint, de egész Európát is alig másfél tucatnyi képviseli. A helyzet pontosan jellemzi a kontinens gazdaságának problémáit.
Szerző(k): Economx