A kínai és az európai autógyártók egymásnak feszültek a hétfőn kezdődő párizsi autószalonon: az EU arra készül, hogy magas importvámokat vet ki az ázsiai országban gyártott elektromos járművekre, miközben az iparág gyenge kereslettel küzd.
Szerző(k): V. G.A harmadik negyedévben tovább csökkentek a Volkswagen csoport eladásai egy évvel ezelőtthöz képest.
Szerző(k): Z. B.A kínai Chery megkezdte az oroszországi értékesítésre szánt autók összeszerelését három olyan gyárban, amelyeket nyugati riválisok, a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a Nissan ürítettek ki, értesült a Reuters.
Szerző(k): V. G.Több mint 20 éve nem volt ilyen nehéz helyzetben a német gazdaság, mint most.
Szerző(k): Sárosi ViktorSzenved az európai autóipar az alacsony szén-dioxid kibocsátású technológiákra való átállással, a romló ellátási lánccal, valamint az ázsiai piac erősödésével és azzal is, hogy csökken a kereslet az elektromos autók iránt. Ezért az EP-képviselők sem hátrálnak tovább, vitát tartottak a témáról.
Szerző(k): Zádori BenceOliver Blume tart tőle, hogy a kivetett büntetővámok súlyosan visszaütnek Európára.
Szerző(k): G. É.A mellékelt ábra szerint elhibázott stratégiával történt a nagy európai autóipari szereplők elektromos átállása. Ennek ékes példája, hogy nem viszik az elektromos autókat, de a gyárakat leépíteni vagy átköltöztetni sem egyszerű folyamat. Pláne ahol erős a szakszervezet.
Szerző(k): Hercsel AdélA svéd székhelyű Northvolt olyannyira veszteségessé vált, hogy kénytelen elbocsátani munkatársainak ötödét, miközben svédországi gyárának bővítését is felfüggeszti.
Szerző(k): Hercsel AdélEgyre nagyobb a nyomás Európa vezető autógyártóján. A Volkswagen-csoport három hónapon belül már második alkalommal csökkenti a 2024-re várható üzleti kilátásokat.
Szerző(k): Hercsel Adél