városfejlesztés

11.
17.
14:46
Vitézy Dávid új mozgalmával kirángatná Budapestet a gödörből

Vitézy Dávid új mozgalmával kirángatná Budapestet a gödörből

Pártot nem akar alapítani, viszont új mozgalmat indított Podmaniczky néven Vitézy Dávid. Céljuk az, hogy Budapestet a világ legjobb városává tegyék.

Szerző(k): G. É.
11.
04.
19:22
„Ilyen nagy emelés szinte már büntetés” – kiborultak a lakók Soproni Tamás lépésén

„Ilyen nagy emelés szinte már büntetés” – kiborultak a lakók Soproni Tamás lépésén

A megváltozott városrendezési tendenciákra hivatkozva emelte meg jelentősen az éves parkolási díjakat az ott lakók számára Budapesten a belvárosi kerület polgármestere.

Szerző(k): H. A.
10.
21.
15:29
Londonban és New Yorkban újjászületnek a bevásárlóutcák, de mi újság Budapesten?

Londonban és New Yorkban újjászületnek a bevásárlóutcák, de mi újság Budapesten?

New York és London is átépíti a saját bevásárló-főutcáit, ha úgy tetszik, a saját Rákóczi útjait. De vajon mit miért csinálnak?

Szerző(k): Farkas Tibor
09.
26.
13:13
Ön most egymilliárd forint sorsáról dönthet

Ön most egymilliárd forint sorsáról dönthet

Ehhez október 7-ig szavazhat, hogy mire költse a főváros a közösségi költségvetést.

Szerző(k): T. E.
09.
13.
07:21
Nem vicc, utcát is elneveztek Victor Orbanról

Nem vicc, utcát is elneveztek Victor Orbanról

A brazilok rendkívül hálásak voltak az országért tett szolgálataiért, igaz kicsit szomorú, hogy Sao Paulo egyik szegénynegyedében található. Ez az Orban Victor persze nem az az Orbán Viktor - csupán egy elfeledett belga névrokon.

Szerző(k): Hegedűs Szabolcs
07.
27.
17:20
Karácsony bejelentette: csigatempóra lassítják a kocsikat, átveszik a terepet a gyalogosok

Karácsony bejelentette: csigatempóra lassítják a kocsikat, átveszik a terepet a gyalogosok

Több kerékpáros, több gyalogos, kevesebb autó: az Erzsébet híd alatti terület teljesen gyalogos tér lesz, a Jane Haining rakpartot autómentesre tervezik, a Parlament és a Lánchíd közötti autóforgalmat 30 km/h sebességre csillapítják többek között.

Szerző(k): Balatoni Lilla
05.
07.
14:03
Budapest éllovas, kár, hogy csak egy van belőle

Budapest éllovas, kár, hogy csak egy van belőle

Gödöllőn rendeztek konferenciát a magyarországi városfejlődésről, az európai uniós tagságunk húszéves évfordulója kapcsán. Navracsics Tibor szerint összességében nincs ok pesszimizmusra, Karácsony Gergely szerint pedig fontos, hogy a helyi közösségekből származó fejlesztésekre fókuszáljanak a városvezetők.

Szerző(k): Koncsek Rita
04.
13.
19:55
Elszálló költségek: bizonytalanná vált az 500 milliárd dolláros szaúdi álomváros létrejötte

Elszálló költségek: bizonytalanná vált az 500 milliárd dolláros szaúdi álomváros létrejötte

Másfél éve indultak a Vörös-tengerhez közeli sivatagban elhelyezkedő szaúdi megapolisz, Neom építési munkálatai. Az irdatlan kiadások miatt azonban a királyság szuverén vagyonalapja még nem hagyta jóvá az építkezés 2024-re szóló költségvetését.

Szerző(k): Gulyas Ábel
03.
19.
18:44
Vitézy Dávid: sokan vannak, köztük Lázár János is, akik szerint Budapestet nem szabad fejleszteni

Vitézy Dávid: sokan vannak, köztük Lázár János is, akik szerint Budapestet nem szabad fejleszteni

A korábbi közlekedési államtitkár egy kerekasztal-beszélgetésen vett részt, miután bejelentette, hogy elindul a főpolgármesteri székért.

Szerző(k): Zádori Bence
03.
15.
05:05
Maxi-Dubaj, vagy a bécsi fenntartható modell? Ideje túllépni a szovjet városfejlesztési elveken

Maxi-Dubaj, vagy a bécsi fenntartható modell? Ideje túllépni a szovjet városfejlesztési elveken

Pest legnagyobb barnamezős területe a főváros revitalizálásának és a XXI. századhoz igazításának a kulcsa lehetne, ehhez azonban nem a befektetői magánérdekeknek kellene kizárólagosan meghatároznia Rákosrendező jövőjét. Vitézy Dávid városmobilitási szakértő szerint lenne mit eltanulnunk Bécstől ezen a téren is. Az érintett területet a MÁV-nak nyár végéig ki kellene pucolnia, ám egyelőre még azt sem tudni, hogy a két és fél évtizede leégett sportcsarnok törmelékei között van-e veszélyes hulladék – merthogy az egykori BS romjai is ott vannak valahol a föld alatt. Időközben megérkeztek a felmondólevelek is a bérlőkhöz, akik 30 napot kaptak, de a MÁV igyekszik nekik segíteni. Az Economx „Megörökölt ipar” című cikksorozatának első része.

Szerző(k): Horváth Tibor, Károly Gábor, Hartl Nagy Tamás