A megváltozott városrendezési tendenciákra hivatkozva emelte meg jelentősen az éves parkolási díjakat az ott lakók számára Budapesten a belvárosi kerület polgármestere.
Szerző(k): H. A.New York és London is átépíti a saját bevásárló-főutcáit, ha úgy tetszik, a saját Rákóczi útjait. De vajon mit miért csinálnak?
Szerző(k): Farkas TiborEhhez október 7-ig szavazhat, hogy mire költse a főváros a közösségi költségvetést.
Szerző(k): T. E.A brazilok rendkívül hálásak voltak az országért tett szolgálataiért, igaz kicsit szomorú, hogy Sao Paulo egyik szegénynegyedében található. Ez az Orban Victor persze nem az az Orbán Viktor - csupán egy elfeledett belga névrokon.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsTöbb kerékpáros, több gyalogos, kevesebb autó: az Erzsébet híd alatti terület teljesen gyalogos tér lesz, a Jane Haining rakpartot autómentesre tervezik, a Parlament és a Lánchíd közötti autóforgalmat 30 km/h sebességre csillapítják többek között.
Szerző(k): Balatoni LillaGödöllőn rendeztek konferenciát a magyarországi városfejlődésről, az európai uniós tagságunk húszéves évfordulója kapcsán. Navracsics Tibor szerint összességében nincs ok pesszimizmusra, Karácsony Gergely szerint pedig fontos, hogy a helyi közösségekből származó fejlesztésekre fókuszáljanak a városvezetők.
Szerző(k): Koncsek RitaMásfél éve indultak a Vörös-tengerhez közeli sivatagban elhelyezkedő szaúdi megapolisz, Neom építési munkálatai. Az irdatlan kiadások miatt azonban a királyság szuverén vagyonalapja még nem hagyta jóvá az építkezés 2024-re szóló költségvetését.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA korábbi közlekedési államtitkár egy kerekasztal-beszélgetésen vett részt, miután bejelentette, hogy elindul a főpolgármesteri székért.
Szerző(k): Zádori BencePest legnagyobb barnamezős területe a főváros revitalizálásának és a XXI. századhoz igazításának a kulcsa lehetne, ehhez azonban nem a befektetői magánérdekeknek kellene kizárólagosan meghatároznia Rákosrendező jövőjét. Vitézy Dávid városmobilitási szakértő szerint lenne mit eltanulnunk Bécstől ezen a téren is. Az érintett területet a MÁV-nak nyár végéig ki kellene pucolnia, ám egyelőre még azt sem tudni, hogy a két és fél évtizede leégett sportcsarnok törmelékei között van-e veszélyes hulladék – merthogy az egykori BS romjai is ott vannak valahol a föld alatt. Időközben megérkeztek a felmondólevelek is a bérlőkhöz, akik 30 napot kaptak, de a MÁV igyekszik nekik segíteni. Az Economx „Megörökölt ipar” című cikksorozatának első része.
Szerző(k): Horváth Tibor, Károly Gábor, Hartl Nagy Tamás